Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 11. juni 2007 #1 Skrevet 11. juni 2007 Jordmora lette og lette, men fant ingenting. Jeg ble sendt til sykehuset for UL og der så de at hjertet banket og nurket beveget seg masse. Likevel er jeg veldig bekymret. Noen som har opplevd noe lignende??
Trønderjente82 Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Det er ikke uvanlig og de fleste jordmødre vil ikke lytte etter hjertelyd før i uke 20 nettopp fordi mange mødre blir urolige. Synes nesten det er litt rart at du ble sendt på sykehuset da det er mange som ikke finner hjertelyd i uke 16. Hvis du i tillegg har sett babyen på ul så er nok ikke dette noe å bekymre seg for:) Lykke til videre!
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Bare ta det med ro. Du fikk jo se at alt var OK Sikkert bare fosteret som lå litt langt bak eller noe Det hender at de ikke hører hjertelyden så sent pga at babyen "gjemmer" seg litt
Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Helt normalt. Legen min fant ikke hjertelyd i uke 18, fikk henvisning tilprivat UL og alt var i den skjønneste orden. Jeg har morkake som ligger foran og dette gjorde at det var venskelig å høre og FØLE (jeg kjente ikke liv før uke 20 og jeg er andregangs).
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2007 Tusen takk til dere som har svart. Utolig hvor godt det gjør bare å høre at andre har opplevd lignende, og at det da har gått bra ) Takk takk ) Neste uke er det den "vanlige" ultralyden. Gleder meg til vi forhåpentligvis får bekreftet at alt er OK.
pandabjørn Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Det er forskjell på oss jeg fikk høre hjertelyden hos jm da jeg var 7+3, men det er sikkert ikke så vanlig å høre den så tidlig. Synes det var rart at ikke din jm fant hjertelyden når du er 16+3. men fint at de fant den på sykehuset da )
Maja08-gravid med nummer 4 :o) Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2007 Ja, det syns jo jeg også. Men, jeg har landet på at det trolig har med en uerfaren jordmor å gjøre. Hun hadde forsåvid lang erfaring, men fra føden. Hun hadde ikke jobbet så mye med svangerskapskontroller. Jeg håper at det i kombinasjon med at spiren lå godt gjemt, evt bak morkaken, er forklaringen...
kosemæ Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Hei! førstegangsgravid og førstegangs innskriver her, har bare smugkikket litt innimellom... Absolutt ingenting å bekymre seg for at jm ikke hørte hjertelyden; å lytte etter den er bare en enkel "erstatning" for det en kan se på ultralyd; ultralyd gir i tillegg masse ekstra info. Så når de har sett at hjertet banker og alt er greit på ul, har det ingenting å si at jm ikke klarte finne lyden. Bombesikkert! Skjønner jo selvfølgelig at du ble nervøs før ultralyden, likevel Godt alt var bra! -uke 27+3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå