Gå til innhold

Barnehage og kontantstøtte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutter vi å få kontantstøtte? Jenta har fått barnehageplass fra 30. juli. Er det jeg som må gi beskjed til trygdekontoret?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gi beskjed. Så får du kontantstøtte til og med den måneden barnet begynner i barnehage.

Skrevet

Da får dere siste kontantstøtte i juli, hadde hun begynt den 1 august så hadde dere også fått for august før den hadde blitt stanset.

Bør si ifra selv, ikke sikkert kommunen gjør det i disse ferietider, og ikke er det morsomt og betale tilbake kontantstøtten heller.

Hvorfor begynner hun ikke 1 august? Trodde det var mest vanlig jeg.

Skrevet

Jeg aner ikke. Barnehagen åpner da..

Men vi er på ferie da, så hun begynner ikke før 13 August.. Har det noe å si, eller er det fra hun har fått plassen?

Skrevet

Er du sikker på at barnehageåret starter 30. juli? Trodde det var nytt av året at barnehageåret starter samtidig som skoleåret dvs. 15. august her. De barna jeg skal ha innkjøring på i min barnehage får ihvertfall ikke begynne før 16. august. Kan jo selvfølgelig hende det er ulik praksis i forskjellige kommuner.

Skrevet

Tulla her begynner ikke i bh før 23august. Så tror d er forskjellig praksis i kommunene der..... :)

Skrevet

Ja, jeg er sikker.

De har fått ny avedeling, og den skal starte opp den 30 juli.

Kan kanskje høre med de om de kan skrive at hun har fått fra 1. august da, siden vi likevel ikke kommer til å bruke den før 13... Hvis ikke det har noe å si med støtte fra kommunen da...

Skrevet

Hi hi, min som har fått bhg plass er også født 20.04-05 :)

Skrevet

Kan umulig ha så mye og si for dem økonomisk at hun begynner den 1 august, har ikke så mye peiling på slikt, men da får jo dere minst kontantstøtte 1 måned ekstra og når det er mye barna trenger til de begynner i bhg så er det jo bare et + for de fleste sin del.

Skrevet

Er en knøttliten barnehage da.. Rundt 10 barn på avdelingen, og jeg vet at bhg har dårlig økonomi.. Men jeg kan kanskje ta en prat med de..

Ferie i juli og lite lønn i august, da sliter jeg med økonomien ja.. Trenger den kontantstøtten..

Skrevet

vil tro at kommunen regner fra barnet har fått plass ikke når h*n faktisk begynner der. Er jo hvertfall slik at dersom du har fått 100% plass men bare skal bruke 80% får du likevel ikke kontantstøtte fordi det er ditt eget valg at du ikke bruker plassen fullt ut.

Skrevet

Jo, det har faktisk kjempemasse å si for dem. Hvis de starter opp 30. istedenfor 1., får det statstøtte ( ca 10000,-) pr barn for hele månden. PÅ 10 barn er det 100000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...