Gå til innhold

Aldri trent - klarer jeg fødsel tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i det siste har dette bekymret meg veeldig..jeg har aldri vært noe spesielt aktiv kan man si, er evigheter siden jeg har holdt meg i form, ja sist må være i gymtimene på ungdomskolen! Har i perioder slike kramper i hjertet, har nevnt dette for legen min, men det er visst bare sånn som kan komme innimellom. Noen som har opplevd dette? Er ubehagelig, og jeg er så redd for at det bare skal stoppe eller noe.

Beundrer dere som klarer og holde dere i form! Har lovet meg selv at etter graviditieten SKAL jeg begynne å trene, har liksom skjønt viktigheten mer og mer i det siste..samboer er så søt, han og vil begynne og trene, sammen med meg ;) Men jeg orker bare ikke nå før fødsel..har 5 uker igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kommer du til å greie å føde, selv om du er utrent! Men du blir sannsynligvis mye mer sliten, og bruker sannsynligvis lengre tid til å komme deg igjen etter fødsel. Det er en god intensjon å begynne å trene etter fødsel. Og når samboeren din også vil trene, så kan dere motivere hverandre. Det er veldig bra!

Skrevet

hm...du klarer det nok, men det hjelper faktisk paa aa vaere i god fysisk form!

Jeg mener, du kan jo sammeligne en foedsel med at maraton loep...saa hvis du ikke er iaform kan det bli ganske "slitsomt"!

Du kan jo begynne med aa gaa litt turer aa slikt saa du er litt forberedt.

Jeg har ikke trent noe sarlig dette svangerskapet, men prover aa gaa turer og loper etter en travel 17mnd soenn hver dag saa det har egentlig vaert trening i seg selv!

Men lykke til! Du klarer foedselen, og du vil merke at du faar fram krefter du ikke ante du hadde~!!

Skrevet

Jeg har heller aldri vart så veldig aktiv.

Men jeg har klart meg fint gjennom tre fødsler,skal gjennom den fjerde nå snart.

Har ikke trena noe annet enn å gå meg noen lange turer to tre ganger i uka.

De siste 2 mnd. har det ikke vært noe aktivitet.

Er helt sikkert en stor fordel å trene,men jeg er helt sikker på at du kommer til å klare deg veldig bra.

Får uante krefter under fødsel.

'

Lykke til...........

Skrevet

Takk for fine, oppmuntrende svar:) Jeg er ikke lat til daglig, er aktiv med husarbeid og slik, er jo litt trening det (?), hehe. Å gå turer er vanskelig med bekkenløsning, gjør forferdelig vondt etter kort tid, og da har jeg vondt resten av dagen.. Trener en time i uka hos fysioterapaut, men det er jo ikke akkurat utholdenhetstrening.. Er nok enig i at det vil ta lengere tid og komme seg for meg etter fødsel ja, og det kan jeg bare takke meg selv for! Har iallefall som mål at ved neste fødsel skal jeg være godt nok trent!!

Skrevet

Hå, nei. Har du ikke trent kommer nok du ikke til å klare fødselen. He he. Bare tulla...Vi kvinner har uante krefter, så dette greier du såå bra atte. Dessuten kan du gjerne oppleve at du kommer fort til hektene etterpå. Selv har jeg født 3 ganger, venter på nr. 4 nå.Alle gangene har jeg vært bortimot totalt oppegående etter 2 timer.Dette uten trening, men vanlig aktivitet i løpet av en dag.

Lykke til. Det gjort vondt å føde, men en mager trøst er at mange har klart å føde før deg. (oi, er visst i tullehumør i dag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...