Gjest_1001 Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Jupp. D-vitamin taes ikke opp i kroppen gjennom solkremen ;-) Derfor anbefales vi voksne som ikke tar tilskudd å være et par minutter i solen uten solkrem hver dag ;-) Men ikke lenge altså! Ca 15...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2007 Ok,hvorfor jeg lurer er at for 2 uker siden så kjøpte jeg en ny D-vit.dråper på apoteket.Da sa hun apotek dama at d-vit.dråper trenger du ikke å gi om sommeren... Tydlig at hun kanskje ikke visste helt hva hun pratet om?? Hehehe skal til barnelegen i dag så jeg får avklart dette en gang for alle:))) Høtres jo logiskt ut det du skriver da Lille Pusekatt!
Gjest_1001 Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article443201.ece Det er en av de solforskerene som har uttalt seg, men det finnes mange flere som støtter ham. Bl.a er fedon lindberg stor fan av disse, og støtter deres anbefalinger om å være uten solkrem litt i solen pga at jo mer d-vitamin man har i kroppen desto lettere går man ned i vekt. Det er vist gang på gang at overvektige har lite d-vitamin ;-) Siden man ikke skal ha barn i direkte sollys, spsielt uten beskyttelse er det viktig å gi dem tilskuddet.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2007 Ok:)) Takk for info!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå