Gå til innhold

Hadde vært fint med litt søvn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med å få sove? Er i uke 37, har det bra om dagen, men nettene er grusomme. Nå har det vart en stund, og begynner å gå kraftig ut over dagsformen. Er ikke varmt her hvor jeg bor, men sliter med bekkenløsning,halsbrann, tett nese, alt dette vanlige, men huff så plagsomme. + at nå har en grusom hodepine gjort alt værre, kanskje pga lite søvn... Noen tips? Noen som har fått bedre nattesøvn igjen på slutten? Eller går det bare en vei nå..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi burde danne en klubb ;o) Har hatt det sånn som du beskriver i maaange uker nå... Sover lite, og når jeg først sover, våkner jeg flere ganger på noen få timer. Blir sjelden mer enn èn time sammenhengende om gangen! Har oxo bekkenløsning, isjias-nerven i klem (AU!) og mye vonde kynnere. Eneste tipset jeg kan gi deg er å ha det kaldt på soverommet - gjerne med en vifte. Jeg har oxo to puter som jeg bruker til å støtte opp med; èn til magen når jeg ligger på siden, så ryggen ikke blir så vond. Og en ergo-pute til å ha mellom beina slik at bekkenet får hvile. Det hjelper nok til at jeg den siste uken har sovet ca 3 timer sammenhengende før jeg har vært på "luftetur". Så i løpet av ett døgn prøver jeg å få sniket til meg 3x3timer, slik at jeg kan fungere ;o)

Skrevet

Klubb høres lurt ut;) Selv om jeg aller helst ville fått en forandring på tilstanden før det blir for ille. Hvis det fortsetter på denne måten blir man jo helt utslitt før fødsel.. Ville aldri klart meg uten putene jeg danderer rundt omkring, når det gjelder temperaturen på soverommet hjelper det masse å bo i Finnmark;) Har du barn fra før? Har en mann som drar på jobb veldig tidlig, og en liten sengeokkupant på seks år som vekker mamma'n sin litt utpå morgenkvisten hvis hun har vært så heldig å få sovnet..;)

Skrevet

Huff ja, det er slitsomt å gå sånn i lengden... Jeg regner ikke med å bli noe bedre, så skal inn til vurdering for tidlig ks neste mandag. Kanskje jeg slipper å slite meg helt ut! Har ikke barn fra før, og dette blir vel sannsynligvis den eneste. Har vært igjennom prøverør, og har prøvd i 3 år for å få den lille krabaten som er på vei nå =)

Finnmark er nok atskillig kaldere enn her ja... På fredag var det 29 grader kl 21 på kvelden... *phu*!!! Og på dagen i dag var det 34 grader inne i leiligheten... Holder snart ikke ut!

Får håpe guttungen er snill med deg i morgen nå da, ettersom du ikke har sovet så mye ;o)

Skrevet

Oj, så flott at det har lykkes for deg da!!! Man er bare såå priviligert som får oppleve dette, tross alle plager;) Kanskje neste gang kommer helt av seg selv..? Er vel 6 grader ute her nå, helt fint når man skal sove, men er litt misunnelig på sommervarmen dere opplever på dagtid..! Er ei jente vi har fra før, og er nok ikke så enkelt for henne stakkarts å skjønne alle disse forandringene som er i gjære, men dert fine med at vi ventet så lenge med nr 2 er at hun er stor nok til å forstå ting og tang lettere enn f.eks en 2 åring ville gjort. Håper du på keisersnitt eller? Lenge igjen? Masse lykke til uansett ihvertfall!!!!

Skrevet

Ja det er kjempe stort å få oppleve dette... Men ganske rart oxo på en måte som er vanskelig å forklare ;o) Har hatt så mye komplikasjoner underveis, så foreløpig tør jeg ikke å drømme om flere barn. Men er veldig fornøyd med denne ene jeg, bare glad jeg får noen =)

Sorry, tolket det som om dere hadde gutt... Kanskje fordi jeg selv er i gutte-modus *hehe*! Det er nok ikke bestandig like lett for disse små å skjønne alt som er, men de er flinke til å tilpasse seg. Regner med at hun vil bli en stolt storesøster når den tid kommer ;o)

Jeg skal egentlig ha planlagt ks den 19. juli, men pga smertene er det snakk om å fremskynde det en del. Tidligst blir neste uke, derfor jeg skal til vurdering den 18. juni. Legene håper at jeg skal klare å fullføre 36 fullgåtte uker, men jeg har mine tvil... Tar èn dag av gangen, og håper på det beste - er IKKE innstilt på å få "kuvøse-barn"!!!

Skrevet

Du går en spennende tid i møte:) Tenk at du snart får bli kjent med lillegutt i magen! (tolket jeg det riktig nå?;) Guttemodus her også. Uansett hva det blir til, tidlig keisersnitt eller ikke, så går det nok strålende skal du se!! Du er nok i de beste hender! Har tenkt at lillebror skal være i magen et par uker til jeg, så man får ordnet alt klart før han kommer til verden, men uten søvn blir det tungt!! Har tatt et par paracet (prøver å unngå dem, men nå måtte jeg..) Så jeg skal prøve å hoppe til køys igjen. Håper du får deg litt søvn du også!! Lykke til framover!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...