LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Legger ut denne for Anonym på Krangle. Jeg er ulykkelig. NYTT 22:28 10.06.2007 Jeg har en samboer som jeg elsker over alt, men jeg er ulykkelig. Han er en av dem som ikke har "vokst opp" enda. Ønsker han å finne på noe, gjør han det uten å høre med meg først. Ønsker jeg å gjøre noe, må jeg spørre nærmest en måned i forveien, og jeg gruer meg til å spørre han for jeg er redd han skal bli sint på meg. Vi har et utrolig bra sexliv, og man skulle tro at vi ikke hadde et eneste problem i forholdet, når vi har sex. Det er mye passion, og vi kliner og kysser mye, og er romantiske, er ikke bare sånn bang bang. Men han behandler meg så ufattelig dårlig. Han har ingen respekt for meg, klikker for den minste ting og kaller meg for en sutreunge om jeg blir lei meg. Hvis jeg blir skikkelig sint fordi han ikke gidder å gjøre noenting, er jeg psykopat i følge ham. Han kan bestemme seg for at han ikke gidder å være her, og istedenfor å si ting på en fin måte, finner han heller på noe å krangle om slik at han bare stikker i sinne. Og prøver jeg å ringe han, truer han med å slå av telefonen om jeg ringer igjen. Dagen etterpå kan han være i strålende humør og finne ut at vi skal ha det fint, og da må jeg være lykkelig og bare godta, ellers klikker han igjen. Om han er i dårlig humør går forholdet rett til helvete, er han i godt humør MÅ jeg også være det for at vi skal ha det fint. Han er sykemeldt fra jobben pga. psykiske problemer og har diagnosen depresjoner, men legen tror han er på vei til å bli bedre. Det tror ikke jeg...Han sier og kaller meg for stygge ting hele tiden, og plutselig kan han smile og være blid. Alt jeg ønsker er at vi skal være en familie med stabilitet og trygghet, visshet om at kveldene blir tilbrakt sammen hjemme med mindre noe annet er avtalt, og at jeg kan krype inn i armkroken hans og vite han blir glad. Men sånn er det ikke. Jeg føler at jeg plager han og er i veien. Og han gir inntrykk av det også. Men han vil ikke gjøre det slutt, han ønsker at vi skal være sammen og vil ikke være uten meg. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg føler at alle er lykkelig mens jeg går rundt og er trist omtrent hele tiden. Men jeg klarer ikke å forlate han jeg elsker. Anonym
Northernlights Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Schizofren? Bipolar disorder?? Tror du må ta en prat med legen hans,jeg. Dette høres ikke bra ut!! Lykke til.
fleXibel Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Føler med deg.. han minner meg om min x i oppførsel, og jeg kjenner jeg får klump i magen når jeg leste dette. Jeg vet ikke hvilke råd jeg kan gi,,,,, hvis dere har barn sammen så skjønner jeg godt at evt brudd er vanskelig, og man vil alltid at det skal gå bra..
Trulte76 Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Jeg er ingen ekspert, men for meg virker det som han er manisk depresiv.. Jeg har selv en sklektning som er det..og humøret varierer veldig..fra å være utrolig deppa og sur og tverr til å være så blid og grie og i et veldig godt humør.. Og det kan gå fra å være sur og tverr til å plutselig bli veldig blid.. Men må være veldig vanskelig for deg å være i et sånt forhold..han virker veldig dominerende..og det er ikke bra for det i det hele tatt.. Jeg hadde dratt min vei helt ærlig. Men så klrt du elsker han og vil beholde han, men du må også tenke på deg selv Har du det bra? er du lykkelig? Men dere kan jo alltids gå til familirådgivning også..visst du greier å få han med på det. I allefall lykke til
ScaryMama Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg kan si med en gang at det høres neppe ut som han er schizofren! Her er det ingenting som tyder på det i det hele tatt. Det kan høres ut som det er noe manisk- depressive tendenser. Du sier at han blir behandlet for depresjon, men har ikke legen da også evaluert om det kan foreligge en bipolar lidelse? Uansett så syns ikke jeg du bør ta på deg oppgaven av å drive å finne en diagnose på han for å kunne forklare hans oppførsel. Dere bør kanskje vurdere å gå til psykolog sammen for å prøve å finne ut hva dere bør gjøre fremover. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå