Mamsen til Silje Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Noen som har spist jordbær mens dere har ammet? Itilfelle har h*n reagert og hva slags reaksjon? Har spist en jordbær to ganger,gikk helt fint og idag en liten skål med jordbær og fløte,nam,nam. Ingen reaksjon foreløpig.
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 eg har ikke spisr jordbær selv. men har hørt babyene kan få røde prikker og bli allergiske.. pga allergener i jordbær.. men vet ik om dt e sant..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Det er veldig forskjellig på hvordan de reagerer.Må bare prøve seg frem, finner fort ut om de ikke tåler det.
Hææ? Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Jeg spiser jordbær,reker,druer,løk,sjokolade,og drikker kaffe.Jeg spiser rett og slett det jeg har lyst på,og jenta mi reagerer ikke på noenting.Man må nok bare prøve seg frem,alle barn er forskjellige.
Mamsen til Silje Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2007 Ja sant det,og nå når hun er 4mnd er de vel litt mer hardføre enn nyfødte,prøver mer og mer. Gått bra så langt. Var bare litt usikker på den jordbæra som alltid står på lista over ting man skal være forsiktig med,har aldri hørt om noen som har reagert.
MammaDilla Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Jeg spiste jordbær i går og har vel hatt litt mer gråt i dag enn vanlig. Hadde en del røde prikker på ryggen i dag, men det tror jeg var varmeutslett. Du må bare prøve deg frem rett of slett..
*Isabell* Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Har spist det meste inkl jordbær og her tåler snuppa alt Kålrabistappe og løk, jordbær og brus ingen reaksjoner. En må bare prøve seg frem. Leste for ikke så lenge siden i et blad på legekontoret at man begynner å gå bort fra det at man ikke skal spise div pga allergi. Man skal heller være forsiktig med å gi barnet det man selv er allergisk mot. Men husker ikke hva bladet het, så ta det med en klype salt:)
Tamline Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 hvor lang tid tar d før de evt får mageknip hvis man spiser f.eks jordbær da? lurer fordi gutten min har hatt mageknip ikveld, og jeg vet ikke om d er fordi jeg spiste litt kål på fredag, jordbær i går eller brus idag..:/
humørsvingningen Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Trodde grunnen til at man ikke skal spise jordbær og skalldyr er at ungen lettere kan utvikle allergi senere, ikke at de reagerte med en gang..
manonym Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Som en over her sier så er de gått bort fra at babyen kan få allergi om mor spiser feks jordbær. Så spis jordbær vist babyen din ikke reagerer på det. Har hørt at det tar ca 4 timer fra du spiser noe til det går over i melka, men hvor lang tid det tar før babyen kan få vondt derimot vet jeg ikke. reagerer nok ikke på noe du spiste/drakk for to dager siden vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå