Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Hvordan reagerer dere hvis dere får i dere melk? beskriv gjerne nøye prosessen (hvis det er noen) og hvor lang tid det tar før du reagerer... tror jeg er allergisk, for får kraftige kramper i magen... de er så ille at de nesten svimeslår meg
litakine og Theodor Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 hmm, du burde få deg en rekvisisjon til gastroskopisk undersøkelse. Jeg spydde og fikk diare av kumelk når jeg var liten
velsignet med to Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Broren min har melkeallergi,og han får rødt utslett i ansiktet og diare hvir han får i seg melk.
Raych Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Jeg får diare, det samme får jenta vår. Vi tåler ikke laktosen vi da. Det er litt annerledes enn melkeallergi. Som regel går det noen timer fra vi drikker melk (spiser melkemat som f eks vafler) til magen slår seg vrang. Kan også ha mageknip, men mest blir det at vi må sitte på do en stund. Går fort over forresten. Må kanskje 2 ganger veldig tett på do, og så er det over igjen. Hvis du ikke tåler laktosen så kan du spise syrnet og varmet melk. Som hvitost, yoghurt, risengrynsgrøt etc. Legen tok blodprøve for å påvise laktoseintoleransen, så det var fort gjort:) Jeg drikker aldri melk (har ikke gjort det siden jeg var veldig liten) og datteren vår drikker laktoseredusert melk.
Marolla Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg regarerer også på melk til vanlig, men dette er nesten borte nå mens jeg er gravid.For tiden kan jeg spise det meste av melkeprodukter, men kan få en reaksjon hvis jeg drikker ren melk. Som oftest så får jeg mageknip helt plutselig og må finne et do så fort som mulig! Andre ganger har jeg bare knip og dødelige gasser.
Serial mom Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Jeg er allergisk mot melkeprotein,men symptomene er litt sånn diffuse,så er vanskelig å forklare så nøye hva som skjer. Som regel tåler jeg litt melkeprodukter,men om det blir mye,eller jeg spiser is,pannkaker,vaffler el. over et par-tre dager,så får jeg en voldsom romling i magen. det hyler og murrer,ikke så vondt,mest bare ubehagelig,og så kan jeg få diarè. Blir i tillegg veldig trøtt,så sovner boms etter en runde pannekaker! Jeg drikker aldri melk,men har egentlig aldri likt det heller. Kan fint spise litt ost og littegranne yoghurt eller en is,men passer på å ikke spise det så ofte. Ble testa for gluten og melkeallergi ved blodprøve,har ikke hatt noen annen undersøkelse. holder for meg,for da vet jeg hva jeg skal være forsiktig med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå