Gå til innhold

ang. sykemelding, hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen i morgen. Er i 27. uke og begynner å bli veldig sliten. Etter jobb er jeg helt ferdig, har ikke overskudd i det hele tatt. Og jeg har en liten en fra før, for ikke å snakke om alt husarbeidet jeg utsetter og utsetter. Bekkenet er ikke bra (bekkenlåsning) men ikke dårlig hele tiden. (gjerne helt ok på dagen, men så blir det verre på ettermiddagen, da stivner jeg helt og har problemer med å gå). Jeg har veldig lyst til å få redusert stillingen min litt så jeg fungerer hjemme også. Problemet er hvordan jeg skal få frem dette hos arbeidsgiveren min. Jobber en veldig liten bedrift(vi er 3 ansatte), hvor det er ekstremt mye å gjøre om dagen. Sjefen kommer til å ha veldig liten forståelse for dette, for som sagt går det veldig bra med meg når jeg er på jobb, det er hjemme jeg sliter. Hva ville dere gjort? Ville dere blitt i 100% jobb? Blitt sykemeldt på deltid og fortalt arb.giver sannheten - at jeg er sliten(føler det så ille, er jo ikke SYK...)? eller funnet på en unnskyldning som er mere "godtatt"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si rett ut at du er sliten og ikke har overskudd til annet enn jobben lengre. Klart legen forstår dette. Selv om mange mener at man ikke er syk når man er gravid så har man jo rett til å sykemeldes. Det er mange plager knyttet til det å være gravid

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svar, men jeg sitter med samme problemstillingen selv. Fungerer forholdsvist greit på jobb på dagtid, men er helt knust pga vondt i rygg/bekken om ettermiddagen. Og i helgene er jeg helt utkjørt, blir sliten av en tur på kjøpesenteret og synes jeg sover hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg, og ble sykemeldt resten av tida. Jobber på sykehjem, gikk tålig greit der men var som du helt ødelagt når jeg kom hjem. Skal jo ikke være sånn. Prøv å¨få deg ei sykemelding.

Skrevet

Tror ikke besøket hos legen blir noe problem, det er hvordan jeg skal presentere det hos arb.giver jeg sliter med... Hun har vært gravid selv 2 ganger så hun burde forstå, men hun er litt egosentrisk om dagen. Hun har jo heller ingen rett til å vite hvorfor jeg sykemeldes, men det vil være unaturlig for meg å ikke fortelle det....

Skrevet

Du må tenke på deg selv, ingen som takker deg etterpå. Men skjønner deg godt, liker ikke sånt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...