L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Når jeg var på ul i uke 18 var Jm usikker på hva hun skulle sette som termin på meg. Hun satt meg derfor 1 uke tilbake slik at jeg fikk termin 27 septmeber. så jeg er snart i uke 25 nå. jeg er litt uenig i den terminen, selv tror jeg den 20 septmeber. Siden vi var prøvere så tok jeg EL test den 12 desember som slo ut positiv. Er ganske sikker på at det var +/- en dag der hvor befruktning skjedde. Jeg har sjekket ut med babyverden.no for å finne ut at jeg har regnet el rett:=) Jm har gått ut ifra at el fant sted den 19 desember som jeg da er uenig i... skal på 3d ul på torsdagen og skal nevne det for spesialisten om han kan se om jeg skal ha den terminen eller om jeg skal flyttes en uke fram. Er jeg helt på bærtur eller???
yellowhåpefull Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Jordmor satte meg tilbake med 14 dager når jeg var på ultralyd, noe jeg også er veldig uenig i. Jeg tok oxo EL - tester, så vet sånn ca når den fant sted + at legen min tar UL hver kontroll, og hos han har det variert pluss / minus noen dager....Hvis jordmora har rett testet jeg positivt på gravitesten den dagen jeg ble befruktet, og det blir jo litt feil da.... Men...hun endret ikke noe der det står " korrigert termin" da.......*skjønner ikke helt jeg* Jeg hadde snakket med han legen du skal til...jeg skal ïallefall ta det opp med min når jeg skal dit om en ukes tid....Irriterende egentlig, for permisjon og alt blir jo regnet ut fra den korrigerte terminen.....og ikke minst igangsetting om man er på overtid....:-p
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2007 ja det er nettopp slik jeg også tenker... Alt regnes jo ut ifra den terminen. Men han finner det nok ut, var til han i uke 12 ( i følge henne da) og han mente at jeg var 13 uker på vei... (så er tydeligvis forskjell). men tenkte liksom ikke noe mer over det siden JM på sykehuset ikke endret terminen... kan virkelig el løsningen være såå forskyvet? I følge babyverden.no sin el kalkulator skal min mest fruktbare periode være fra 09,12-14.12 så det stemmer liksom ikke med terminen uansett om jeg sier den 14. Men men...
tintus Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Vi har hatt prøverør og tenkte at det jm umulig kunne endre noe på terminen siden vi med 100 % sikkerhet kan si når befruktningen skjedde. Men likevel fikk jeg termin 1 uke senere. Hun sa at grunnen til dette er at utviklingen på en måte kan hvile litt i starten...
Ginger-mor Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ligger noen uker etter mensterminen, men satser bare på at legene vet hva de snakker om og at babyen kommer til riktig tid:) Vil jo helst ikke gå mange dager over, da..
Ginger-mor Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Ja, en annen ting: Jeg kjøpte meg tidlig ul i uke 12 pga blødninger og tidligere MA. Da jeg var til ordinær ul i uke 18 ble jeg satt èn uke tilbake i forhold til første ul. Så, de kan jo ikke være sånn kjempenøyaktige. (Eller så vokser babyen min litt sakte..)
Cybermom♥ Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Jeg ble satt tilbake tre uker på ul. Jeg snakket med legen om det på neste kontroll. Det er jo ikke noe særlig hvis de ikke vil sette igang før det er gått to uker over denne termin. Det vil jo si FEM uker over den terminen jeg mener er riktig. Men legen sa bare at han trodde ikke at jeg kom til å gå over de tre ukene. Sist ble jeg også satt tilbake tre uker, men gutten kom 5 dager før min menstermin.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2007 ja han kommer når han er klar:=) men er uansett spent på hva han sier, sånn om sykehuset har tatt mye feil liksom... de vet jo hva de holder på meg selvfølgelig, så det er sikkert rett:) men tror lillegutt kommer den 20 jeg for min del:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå