*sola ღ Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har en gutt på 2 år og 7 mnd som nå siste uka er blitt hysterisk redd for tannbørsten. Jeg har ei sånn innstilling at tannpuss slipper han ikke utenom, selv om han bæljer aldri så mye.. Det er viktig å pusse tenner hver dag og vi har hatt lange prater om karius og baktus og tannleger osv. Så selv om han av og til har protestert før, har det aldri vært sånn som nå. Han hyler bare han ser tannbørsten, sier det er vondt, vondt, vondt. Etter et par puss blør han i munnen og da sier det seg selv at jeg ikke klarer pusse så godt som jeg kanskje bør.. Vurderer å ringe lege.......eller tannlege kanskje.. Nå pusser vi litt hver kveld også får han en fluor-tablett. Syns det er fælt å pusse når han begyner blø av det. Noen som vet hva det er som skjer?
Expat Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Hei, får han toårjekslene? Vil tro det når han blør! Du kan istedenfor ta en tynn klut med litt tannpasta på og gå forsiktig over med en finger inni kluten. Evt gå over stedet der tenna kommer med dentinox først?
*sola ღ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2007 Nei, han har fått alle tennene han skal ha.. men det med kluten var lurt, det skal jeg jammen prøve..Takk for tips!
Expat Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Hvis ungen har fått alle jekslene ville jeg tatt kontakt med tannhelsetjenesten der dere sokner til. Det er mye som kan gjøres når ting tas tidlig! Og venter man og ser kan det være mye verre å fikse ting!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Her er ikke junior like gammel, men 2 år og 4 mnd.. Vi har perioder hvor tannpuss skjer med masse protest, hyl og skrik... Men dem går over igjen.. Vi prøver å gjøre tannpuss artig, mamma eller pappa pusser først så får han pusse etterpå.. Også han han funnet ut at tannpuss under tvang finnes ikke noe kjekt.. Vi gikk til innkjøp av en kjekk tannbørste på ekstra leker som lyser/blinker - og det gjorde susen i den værste perioden...
*sola ღ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2007 Ja det er vel best..skjønner ikke hva det er som skjer med han, så best å få sjekka det.. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå