*Villekulla* Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Kan man ha svangerskapsforgiftning uten å ha proteiner i urinen? Jeg har høyt BT og enorme hevelser i føtter og ellers i kroppen. Legen min mente jeg må måle blodtrykket ofte for å være på den sikre siden
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Man KAN ha svangerskapsforgiftning uten proteiner i urinen ja. Svangerskapsforgiftning oppstår skjeldent før uke 20 og er hyppigst i slutten av et svangerskap. Hver for seg behøver ikke disse symptonene bety noe. Har vannet kommet med engang og har du lagt på deg mer en et kg i uka? Uansett så tenker jeg legen passer godt på deg og du får vell ekstra kontroller ;-)
*Villekulla* Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2007 Ja, det skal vel egentlig mye til før det blir så alvorlig at jeg evt må få ut barnet. Har hatt vann i kroppen siden uke 15 omtrent. Men etter denne hetebølgen kom har det bare blitt værre. Får ikke på meg skoene til mannen min engang... Vet ikke om jeg har lagt på meg siden jeg var hos legen sist, har ikke vekt hjemme
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Alt er jo så forskjellig fra kvinne til kvinne i svangerskapet. Noen er det vanlig og få masse vann til og andre får bare lite eller ingen plager med det. Jeg har fått litt små plager nå som varmen kom selv.. Svangerskapsforgiftning er mye mer forsket på nå enn hva det var for 10år siden for og si det sånn =) Og Legene følger nokk godt med. Jeg har fått meg eget blodtrykksmåler siden siste svangerskapet da jeg siste mnd fikk høyt blodtrykk på 145/100 mot mitt normale som bruker og ligge mellom 115/60- 120/70. Det burde du også gå til innkjøp av. Det beroliger myyyye bedre og få sitte hjemme avslappet i sin egen stue og få målt blodtrykket. Jeg gjør det før hver kontroll nå og har et helt supert blodtrykk :-D
*Villekulla* Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har blodtrykksmåler hjemme så jeg måler ca annenhver dag. Hittil er det overtrykket som er litt høyt. Undertrykket er på 70 og det er jo kjempebra. Det sies jo at det er farlig først når undertrykket er høyt, men legen min var bekymret sist jeg var der og da var kun overtrykket høyt...
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 jeg har fått påvist svforgiftning, har høyt blodtrykk, proteiner i urinen og vann i kroppen. Men nå har jeg ekstra kontroller for og følge med at alt er "fint"
*Villekulla* Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2007 I hvilken uke fikk du det? Og hvor ofte har du kontroller?
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Det har jeg ikke ville ha bekymret meg særlig for alltså :-) Høyt blodtrykk er 140/90. overtrykket er også det som lettest kan påvirkes hvis du fks er litt nærvøs for og måle blodtrykket. Hvis du har undertrykk på 70 er jo det strålede :-) Optimalt/normalt er jo 120/80. Min jordmor begynte også og jamre seg litt når blodtrykket hadde økt fra 115/66 til 120/73, men vet selv at blodtrykket mitt varrier litt og er helt normalt. Jeg hadde i hele forrige svangerskapet hoppende blodtrykk men legen sa jeg hadde glimrende heletiden helt til det på siste målingen rett før jenta mi ble født og det ble målt til 145/100. og gå fra fks 120/70 rett opp til 140/90 er da litt i overkant og da kan man begynne og reagere litt..
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Fikk vite det for en uke siden, så har ikke hatt det noe lenge. Jeg skal på kontroll om 1 uke, altså hver 14 dag for og ta prøver for og se at det ikke utvikler seg. Er i uke 25 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå