Gå til innhold

Noen som vet? Ang pappapermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et vikariat da jeg gikk ut i permisjon. Har hatt det så lenge at jeg hadde alle rettigheter i forhold til barselpermisjon. Dette vikariatet har nå gått ut, og jeg får lønn direkte fra NAV. Pappan har fastsatt sine 6 uker etter min perm.

Han får vel sine 6 uker som alle andre? (der hvor mor har fast jobb?) Her handler det mer om at jeg ikke har lønn når han har perm... eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok han skal ha vanlig permisjon. Som du sier, mottar ikke du permisjonspenger samtidig.

Skrevet

Jeg var arb ledig da jeg var ferdig i permisjon, pga vikariat som hadde gått ut.. Pappen fikk sin permisjon på lik linje som om jeg skulle vært i jobb... Men ettersom jeg var uten jobb, koste vi oss hjemme alle tre... Og jeg fikk likevell penger fra nav selv om far var hjemme og i permisjon...

Skrevet

Tror nok at det går bra. Du blir vel jobbsøkende i den perioden igjen... Men jeg er ikke 100% sikker. Har et vennepar i samme situasjon, der tok hun nok vikar timer mens han var hjemme i permisjon.

Skrevet

Da var det vel arbeidsledighetstrygd? Ikke fødselspenger? Er litt usikker her, men tror ikke fødselspenger utbetales til far og mor samtidig? A trygd derimot, er vel som vanlig lønn og regne

Skrevet

ja fikk arb ledighets trygd fra nav - det jeg mente..

Skrevet

Høres bra ut:) Må vel være trygd hun fikk hun her oppe...

Jeg skal ta ekstravakter i denne perioden, så jeg skal jo jobbe, men får lønna en mnd senere.

Da kan jeg si til sambo at jeg har rett da:) hehe.

Skrevet

Samme situasjon hos meg faktisk :) Jeg får foreldrepenger fra NAV, pappa'n får sine 6 uker med lønn fra arbeidsgiver "som vanlig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...