Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 hjelp! varmtvannstanken min lekker! så mye at det har begynt å svelle i gulvet (står under kjøkkenbenken) jeg er student, får kun os, og nå i sommerferien har jeg ikke mulighet til å jobbe pga barnepass. er helt alene. kjøpt leilighet tidligere i år, og brukt hver krone jeg har på å få det sånn nogenlunde ok å bo her. skylder allerede folk penger for vennetjeneter, bla en ganske høy elektriker regning. har ingen mulighet for å kjøpe ny, og har allerede lånt mye penger hos mamma, som heller ikke har kjempe god råd. HVA GJØR JEG? Uff at dette skulle komme nå, helt fortvilet. nå som liksom alt var i orden. noen mulighet for å få forskudd på os eller hjelp på annen måte? hadde aldri trodd jeg skulle komme i den situasjonen at jeg må snu på hver krone. super takknemlig for svar. og noen som vet hva en 160 liters v.vannstank koster...? + rørlegger?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Har akkurat hatt samme problemet selv. Jeg har en sånn stor vanntank(vet ikke hvor mang liter men vanlig stor til enebolig). Den nye kostet kr 3500,-, så kom rørleggerarbeidet i tillegg ca 700,-(tror jeg, pappa tok seg av den regningen heldigvis). Spør på sosialen om det finnes noe støtte til slike ting. Det vet jeg, hadde heldigvis satt av litt penger til slike ting nå når jeg ble alene.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 ok... trodde det var mer.. så bra. det grøsser inni meg når jeg ser for meg at jeg må gå på sosialen. hadde ca 130000 på kontoen når jeg flyttet, alltid jobbet masse og kunne kjøpt det jeg trengte. vil gjerne jobbe, men har ikke klart å oppdrive barnepass. hun er så liten ennå, og alle jeg "stoler" på er jo også opptatt med jobb ol. pengene har akkurat tatt slutt,kjøp av leilighet, uventet bil regning, bygge terrasse, pusse opp b.rom og div. er det noen nedre grense for å få noe av sosialen? hvor ille må det være? jeg har absolutt ingen mulighet til å betale noe som helst, har 450 kr fram til 20( og de som kommer da er beregnet til andre regninger) men heldigvis en god og full fryser og kjøleskap. .
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Hei. Jeg jobber på sosialkontor.. Det er SÅ mange som kommer innom som bare trenger hjelp til noe en gang, og selv om det kanskje ikke er noe noen vil så syns jeg ikke det er noe å være flau over. Om du kan få noe støtte avhenger av økonomien din pr mnd, om du har et overskudd i forhold til normene der, har du et overskudd kan det være aktuelt med et lån. Dette er da rentefritt og avdragene skal ikke være så altfor store. Ta med deg dokumentasjon på alle utgifter, legg også ved det som har vært ekstra den siste tiden slik at de er klar over at du har hatt dette ekstra. Det kan også være at du har krav på noe til livsopphold hvis du nå bare sitter igjen med kr 450,- fram til 20. Dette vil de også regne på. Gå og hør, det skader aldri med litt hjelp en gang i blant! Er det noe du lurer på så bare spør =)
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 I min kommune har de også mulighet til å søke om utbedringslån. Dette går gjennom kommunen og husbanken og har ikke noe med sosialkontoret å gjøre.. Kanskje du kunne søkt om noe tilskudd der hvis det er slik i din kommune?? Evt ta kontakt med husbanken og høre..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 nå har jeg lett overalt, og jeg finner bare noen få kvitteringer, ikke de store beløpene. har ikke orden i papirene akkurat, og har kastet mye. men har et budskjett jeg holder meg til hver mnd nå, og da går jeg akkurat i null. det er jo bare å ta en kikk på kontoen min så ser man jo det. vet ikke hvordan jeg skal dokumenter utgiftene, de som har jobbet her i leiligheten har jo jobbet svart og har jo ikke fått kvittering. men jobben er jo gjort, og pengene betalt. noe erfaring med sånt? poenget er at jeg må gjøre noe med varmtvannstanken nå, kan ikke vente mer, får jeg tørker og tørker og store håndklær blir søkk våte på 5 min. men har ikke penger! og hvor ligger sosial kontoret? er det under nav?
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Hvis du har tatt ut penger for å betale de svart kommer det jo fram på kontoutskrft så ta med den. I noen kommuner ligger sosialkontoret under nav, mens andre steder har de ikke kommet så langt enda. Ring servicetorget eller kommunen å hør, pleier å ligge på rådhuset. Har ikke mulighet til å få en kvittering av de da, hvis det er noen du kjenner? Er nok lurt å få gjort det så fort som mulig så ikke skadene blir verre enn de trenger. Lykke til!! =)
yinyang Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Hei. Ville prøvd med forbrukslån, eller mastercard eller noe. Kanskje lånt av foreldre eller noe, så du får fikset tanken snarest! Men for all del, søk av sosialen også, men du må regne med tid til behandling av saken. Jeg hadde en hastesak, men det tok likevel 3 uker... Tror også at sosialen ikke hjelper noen som eier leiligheten selv, eller? Skal jo være slik at man ikke eier "flisa i veggen" før man får hjelp derfra har jeg hørt, men det vet vel hun over meg her mere om Lykke til... Jeg vet hvordan du har det, her ikke en krone til overs hvis noe uventet dukker opp!
Gjest marie-s Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Jeg fikk støtte av sosialkontoret til ny varmtvannstank siden den jeg hadde var gått i stykker og det kun var kaldt vann som kom ut og på den tiden hadde jeg ikke barn en gang men var arbeidsledig en kort stund. Ellers kan du høre med kommunen du bor i om det er mulig å søke på utbedringstøtte fra Husbanken, dette er ikke et lån, men støtte for de som tjener veldig lite.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Man kan nok få støtte selv om man eier leiligheten selv..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Hvis du får et forbrukslån eller låner av foreldre risikerer du å få avslag fra sosialkontoret fordi du da har klart å ordne det selv. Før jeg hadde gjort det ville jeg tatt kontakt med sosialkontoret og fått det avklart der, altså spurt de om du kan ta opp et lån for å legge ut til de har behandlet saken.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 jeg ringte sosialkontoret i dag, og det skal jeg aldri gjøre igjen, noensinne. ho ville ikke høre hva jeg hadde å si omtrent, bare sa at jeg måtte ta det viktigste først, og heller vente med å betale regningen til jeg fikk nok penger, eller velge hva som var viktigst for meg. vel.. det var det da.. er jo det jeg har gått og tenkt på.. ny tank eller betale for arbeid utført i jan\feb.. vel, har uansett funnet en løsning. jeg skal kjøre aviser om morgenen i sommerferien. da starter jobben kl 4 på natten og er ferdig halv 8. skal bare løfte ungen ut av sengen og sette henne i bilstolen så kan hun sove videre der også er vi hjemme igjen til frokost.. gleder meg allerede til å tjene litt penger! jeg skal aldri ringe ett sånt kontor igjen..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 Fy flate, du er jaggu meg tøff!! Det er jenta si det, stå på!!!! Skal ikke være lett nei.Jeg blir helt imponert jeg nå. Sosialen holder jeg meg langt unna også...ikke noe hjelp å få der:-(
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Det hørtes ikke noe koselig ut nei, synd at det er sånn noen steder.. Er jo bra hvis du klarer å ordne opp selv, men det er ikke rart folk ikke vil ta kontakt med sosialkontoret når de får sånn behandling.. Håper jeg aldri blir sånn! Lykke til til deg hvertfall, det ordner seg nok detta!! Husk at du kan ta kontakt med husbanken å høre om utbedringsstøtte da! (det har ingenting med kommunen og sosialkontoret å gjøre!!)
yinyang Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 Åååå, hadde bare alle på Sosialen vært litt sånn som mammaSusann...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 enig, hun jeg pratet med burde få et oppfriskningskurs hos deg, mammaSusann, i normal høffelighet til å starte m, feks å LYTTE... og senere kanskje ett smile kurs? hehe
Yo&La+spire Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 Så tøff du er! Tok selv kontakt med sosialkontoret, og fikk bare negative svar.....synes det er trist at de ikke kan vere hyggelige og prøve å hjelpe iallefall! Det er jo ikke sånn at vi tigger penger, vi som har betalt skatt heller, er det vel? Eg er ikke alenemor, men aleneforsørger og vil bare si lykke til med jobben! Stå på!
camilla^ Skrevet 11. juni 2007 #18 Skrevet 11. juni 2007 Vi hadde vannlekaskje i varmtvannstanken, og det dekte forsikringsselskapet. Husker ikke hvem av forsikringene det gikk på, men ikke innbo forsikringen hvertfall. Forsikringen dekte også skadene i gulvet og kjøkkeninnredningen. Rørleggerbeidedet også. Vi fikke n sum utbeltat, så det dekte også nesten helt ny kjøkkeninnredning (ikea) så jeg var glad i sjekkket med forsikkringen. Men vet det må lekke på en bestemt plass, ikek alt som dekkes. Men er verdt å sjekke hvertfall før en gjør alt for mye.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #19 Skrevet 12. juni 2007 Det var sikkert husforsikringen. Sjekk den. Kan være felles for hele boet der du har kjøpt og ligger da innbakt i husleien om dere har en person som er annsvarlig der du har kjøpt har den personen en kopi av forsikringen til det der det står hva den dekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå