Gå til innhold

Norges skumleste bleieskift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av typen som selv etter tre søte små aldri helt har greid å synes bleieskift er særlig stas.. Men i går kom likevel en bæsjebleie jeg ikke trodde var mulig;

I bleien til vår bedårende mellomste snupp lå en 30 cm lang bendelorm og hans noe kortere bror og kveilet seg!!!!

Snakk om at bleieskift med duft av hoggorm...!!!?!!!!!

Det var takk og lov Gummismannen som var så heldig å ta akkurat den bleien. Og han greide faktisk å beholde roen til tross for at bleieinnholdet sprellet.. Så lille snuppa forble lykkelig uvitende om hva slags fangst som lå der.

Selv kastet jeg ungen i bilen og dro på legevakten. De syntes imidlertid ikke det var sååå prekært for der ble vi sittende å blomstre i over 2 timer. Men fikk da stilt diagnosen og fått medisin. Så forhåpentligvis er snart ungen min bare min igjen og ikke full av orm! (selv om det visst kan forventes at det kan være flere der inne og at de i såfall nå kommer ut i løpet av de nærmeste dagene etter som medisinen virker...)

Det rare er jo imidlertid at den mellomste prinsessen er jo den mest småspiste i hele familien. Så ikke skjønner jeg hvordan hun har greid å brødfø et slikt kryp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uwæææhhh!!!!!! Ikke akkurat noen stor fornøyelse å ta digre bæsjebleier, men den der tok kaka!!!

Skrevet

Hæh!!! Fytti katta, da hadde det tørna for meg! He he, ille nok med drittbleier i utgangspunktet... Stakkars lille prinsessen, gjør det ikke vondt med bendelorm i magen? Hvordan får man bendelorm egentlig?

Skrevet

Huff! Håper medisinen virker med en gang, men at det som kommer ut ikke er så avskrekkende at man får infarkt av det! Tror nesten at jeg kommer til å bli litt pysete med å skifte bleier etter å ha hørt om prinsessa di Gummelillan. Glad Sofabonden er i fedrepermisjon.

Skrevet

Grøss og gru det hørtes ekkelt ut! Vet jammen ikke om jeg hadde klart å holde meg rolig i en slik situasjon. Jeg har bare sett bendelorm på sprit og det er jeg egentlig ganske fornøyd med.

Håper den lille blir parasittfri snart og at du slipper å oppleve noe slikt igjen. Har hun spist noe med bendelormegg i tror du?

Skrevet

Fy av meg..det hørtes skikkelig ekkelt ut...og vondt? Håper ormkuren tar knekken på det og at dere slipper mere av sånt og at sjokket gir seg.Må være en skikkelig ekkel opplevelse, bare tanken på at det har vært inni lille kroppen. God bedring:))

Skrevet

lille ormeprinsessen..... stakkars, men det gjør ikke vondt, det bare klør tror jeg... men katten vår ble veldig tynn, da hun hadde det så det er bra hun har fått medisiner stakkars liten.

Og ja, jeg fritter også for å ikke se bendelormer i bleiene... fy søren for en opplevelse... oi oi oi... jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert jeg? jeg tror jeg hadde blitt lettere hysterisk og legevaktet oss relativt kjapt jeg også! :-)

jeg heier på dere!

Skrevet

usj,uff,...ekkelt....

må være noe av det verste man kan finne i en bleie da...."grøss"

håper medisinen funker fort...hadde helt klart fått anfall,hyla,og levert unge med bleie til gubben....

Skrevet

Det er visst ikke vondt og ikke klør det heller. Småmark/barnemark klør rundt endetarmen, men de legger da også egg der.

Bendelormen kommer inn i deg som et knøttlite egg via uvaskede hender med jord eller sand (trodde hun var ferdig med den værste sandspisingen, men er fortsatt fæl til å suge på fingrene). Tar 14 dgr før det "klekkes" og i den perioden har man gjerne luftveisplager. Så kryper den ned igjennom systemet og vokser seg "stor og sterk". Kommer ut etter ca 3 mnd som fullvoksen. Vårt eksemplar var trolig delt i to og dermed nesten 50 cm lang opprinnelig...

Har nå lært mer om bendelorm enn jeg opprinnelig ville...Må innrømme at bleiene i går og i dag har vært ekstra "spennende" å ta men foreløpig har det vært lite nytt der ;-)

Skrevet

må innrømme at jeg ser med andre øyne på katta akkurat nå....gosj...

men den var jammen lang,den saken der...

godt det ikke gir plager da =0)

hadde sikkert nekta noen dagers "spennende" bleieskift jeg.får hetta bare jeg tenker på det,hehe...

Skrevet

Det ville nok jeg normalt også, men Gummismannen er i Londom hele uken.... Stakkars meg ;-)

Skrevet

Gummelillan jeg utroper deg til den modigste bleieskiftarbeideren denne uken!

Skrevet

Hvordan har det gått med dere i Gummisfamilien?

Må innrømme at jeg ble litt svett her nå ja... Gruer meg til Jojo begynner å gå og klare seg på egenhånd ute............. For hun suger på fingrene!!! Hjelp....... ;-/

Skrevet

Rapport fra ormehuset;

Til min store lettelse har det ikke kommet flere hyggelige vesener ut av henne. Første runde med behandling er for lengst avsluttet og til mandag starter oppfølgende behandling for å ta knekken på eventuelle nyutklekkede egg. Så da satser vi på at vi slapp med skrekken på denne. Hun er heldigvis fortsatt lykkelig uvitende om hva hun har hatt og hvorfor hun har tatt medisin, men det blir nok en morsom historie i bryllupet om noen år...;-)

Skrevet

Uhyggelige vesener ville nå jeg ha sagt. Du har vel tatt bilde???:)))

Blir nok litt av en story i bryllup eller konfirmasjon det, ja. Godt at det ikke er tegn til flere av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...