Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 jeg har tenkt å tenkt å tenkt.. jeg har nettopp blitt gravid,jenta mi kommer til å være 2år og 1 mnd da babyn blir født. saken er den at jeg har fått barnehage plass.60% jeg vet ikke om jeg skal velge ha jenta hjem,eller ha henne i barnehagen. jeg jobber som vikar nå,i barnehage. får til å jobbe alt fra 3-5 dager pr uke nå når hun er hjemme..vill ikke jobbe 100%,da blir det for liten tid med jenta. vi klarer oss økonomisk med at jeg arbeider lite+ at vi har kontantstøtta. jeg kommer til å sitte med mindre penger pr mnd om jenta begynner i barnehagen.. hva ville dere gjort,og er det noen med erfaringer.. jeg jobber med barn,så jeg ser ikke problemet med å gå hjemme med baby og jenta mi..for på jobb har jeg ansvar for maaange flere barn:) er ute etter erfaringer???dette sliter så på meg,klarer ikke bestemme meg..hvordan er det å gå hjemme med et lite barn atme baby??både under graividtet og det første året etter babyn er fødd?? ønsker så mange svar og råd som mulig.. vi har mulighet til å møte andre barn,både på fritid,og to dager i uka på åpen barnehage..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Tulla her i huset blir 16 måneder når tulle nr 2 kommer. Hun er desverre nr 148 i barnehagekø men skulle for hennes del ønske hun hadde fått plass. Få leke og more seg ett par timer pr dag med andre unger hadde hun bare hatt godt av. Men desverre =0( så jeg hadde beholdt barnehageplassen du er heldig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 ja,jeg skjønner deg godt..dumt du ikke har fått når du ønsker deg plass..men jeg er litt skeptisk,for jeg jobber selv med 1åringer, de som er stille og krever lite sees ikke så my,mens de som krever mye,tar mye av voksnes oppmerksomhet..jeg synes det blir for lite voksenkontakt.. mange av barna trenger å bli kost med å snakket med,men i såhektiske omgivelser med noen unger som kansje hyler eller slår seg vrang,så kan det gå utover enkelte. desverre.. men de møter flere barn,så det er jo positivt.. jeg kunne tenkt meg at snuppa kunne begynne til våren..men værre å få permisjon fram til da:/ menmen..håper virkelig du får inn jenta di..det er får dårlig..sjokkert over hvor lang venteliste det er...
annipia Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 æ har gått hjem hele tia utenom 1 år sia største blei født for 5 år sia.. har no ei på 14 mnd å.. har gått kjempefint å vær hjæm me begge to.. æ blei alein når minsta va 2.5mnd å æ da, så har hatt masse forandringa i livet d siste året, men vi klare oss kjæmpefint ser ingen problem me at derre ska gå helt fint æ nei
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Jenta mi var 18mnd når minsta kom. Har hatt henne 50% i barnehage det året nå og er veldig glad for det. For både hennes og min del....og Olivias også. Hun elsker barnehagen og har så mange venner, lærer så mye nytt osv osv. Men skal ha sagt at vi ikke slet økonomisk pga dette, da hadde vi kanskje mått gjort det på en annen måte. At du fint klarer å gå hjemme med to, det gjør du nok. Enest som kan bli vanskelig er om nestemann som kommer er f.eks veldig krevende. Kolikk eller evnt. andre vansker. Det gjør at du kanskje ikke kan finne på så mye og gjøre alt du vil. Man får fort litt dårlig samvittighet ovenrfor den eldste som da igjen får mindre opmmerksomhet. Da har hun det kanskje bedre i barnehage noen dager.
Gjest Vims Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Dette er din sjanse til å kose deg med den nye babyen, den tiden får du aldri igjen! En (nyfødt) baby og en 2 åring har ganske forskjellige behov, men det vet du jo. Det kan jo også hende at babyen kan komme til å kreve mer enn normalt av deg. Det vet du ikke før du er der... Og for å slippe dårlig samvittighet for at den ene (lille eller store) må "lide", ville jeg helt klart latt den eldste gå i bhg, det er jo uansett ikke snakk om fulltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå