Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Viser bare til dagens triste nyhet i media om en 1 åring som frytes omkommet fordi babyen falt overbord....IKKE redningsvest. Bare en lite pekepinn til de som tror at redningsvest ikke er nødvendig på babyer....
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 vi kjøpte til vesla nå, hun er 4 mnd og må ha på seg det når vi er i båt. uansett nivå på hylinga. den hjelper henne å flyte, men om vannet er kaldt hjelper den kanskje ikke stort? Jeg veit ikke jeg....
Murmeline Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 HVA! Skal babyer ha redningsvest? Er ikke de de beste svømmerne da? Huff, sinnsykt å ta med baby/barn ut i båt uten redningsvest spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 babyer vet ikke automatisk hvordan man svømmer altså.... de er lette å lære å svømme dersom man går på babysvømming, men de kan det ikke fra naturen sånn uten videre
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg blir ganske sjokkert over at folk tar med babyer og/eller små barn med uten redningsvest. Ei venninne sa engang at hvis båten skulle gå rundt..så tar jo hun hånd om babyen. Da jeg sa til henne at: "Hva hvis du er bevisstløs...hvem holder da babyen". Da ble det stille, gitt.... At en 1 åring går overbord kan nok skje...men ville ikke vært nyhetssak om babyen hadde hatt redningsvest...mange naive foreldre, gitt.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 I små åpne båter bør barn ha på reningsvest hele tiden. Vi har en stor båt som vi bruker mye om sommeren og der gjør vi som følger. Storebror på 2 har på vest fra han går ut på brygga. Lillebror på 4 mnd har vest lett tilgjegelig i båten... Han ligger ikke med den og sover nede i kabinen f.eks..... et sted får grensa gå.... men hvis det skulle oppstå en situasjon med f.eks brann eller grunnstøting er det mye lettere å holde babyen flytende hvis han har på vest........
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 finnes det vester til små babyer??? hvor får jeg kjøpt det??? har jente på 6mnd og har liten båt...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Ja, du får kjøpt redingsvest til baby...
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 Uff ja, leste nyheten om ettåringen nå. Da har jeg ikke lenger dårlig samvittighet for at min 2 mnd gamle sønn var "stappet" inn i en redningsvest da vi var på sjøen nettopp. :0(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå