Gå til innhold

Ang. debatt om redningsvester til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser bare til dagens triste nyhet i media om en 1 åring som frytes omkommet fordi babyen falt overbord....IKKE redningsvest.

Bare en lite pekepinn til de som tror at redningsvest ikke er nødvendig på babyer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte til vesla nå, hun er 4 mnd og må ha på seg det når vi er i båt. uansett nivå på hylinga.

den hjelper henne å flyte, men om vannet er kaldt hjelper den kanskje ikke stort? Jeg veit ikke jeg....

Skrevet

HVA! Skal babyer ha redningsvest? Er ikke de de beste svømmerne da? Huff, sinnsykt å ta med baby/barn ut i båt uten redningsvest spør du meg.

Skrevet

babyer vet ikke automatisk hvordan man svømmer altså.... de er lette å lære å svømme dersom man går på babysvømming, men de kan det ikke fra naturen sånn uten videre

Skrevet

Jeg blir ganske sjokkert over at folk tar med babyer og/eller små barn med uten redningsvest. Ei venninne sa engang at hvis båten skulle gå rundt..så tar jo hun hånd om babyen. Da jeg sa til henne at: "Hva hvis du er bevisstløs...hvem holder da babyen". Da ble det stille, gitt....

At en 1 åring går overbord kan nok skje...men ville ikke vært nyhetssak om babyen hadde hatt redningsvest...mange naive foreldre, gitt.

Skrevet

I små åpne båter bør barn ha på reningsvest hele tiden.

Vi har en stor båt som vi bruker mye om sommeren og der gjør vi som følger. Storebror på 2 har på vest fra han går ut på brygga. Lillebror på 4 mnd har vest lett tilgjegelig i båten... Han ligger ikke med den og sover nede i kabinen f.eks..... et sted får grensa gå....

men hvis det skulle oppstå en situasjon med f.eks brann eller grunnstøting er det mye lettere å holde babyen flytende hvis han har på vest........

Skrevet

finnes det vester til små babyer??? hvor får jeg kjøpt det??? har jente på 6mnd og har liten båt...

Skrevet

Ja, du får kjøpt redingsvest til baby...

Skrevet

Uff ja, leste nyheten om ettåringen nå.

Da har jeg ikke lenger dårlig samvittighet for at min 2 mnd gamle sønn var "stappet" inn i en redningsvest da vi var på sjøen nettopp. :0(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...