Gå til innhold

pustealarm

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har dette til sine soete smaa? helsesoester sa vi kunne faa en saann alarm siden lillegutt innimellom slutter aa puste for en stund...virker som halsen hans snurper seg sammen og han greier ikke faa luft inn. det er ekkelt, men etter litt tid saa gaar det bra og han faar luft igjen. vi tenker ogsaa litt ekstra paa krybbedoed siden mannen min mistet sin minste bror da han var bare 6 uker gammel(mannen min var 7 aar og har mange minner fra den tien). det er jo veldig sjelden at det sjer, og vi proever aa ikke tenke paa det, men man blir jo saa redd for aa miste den lille.kan noen fortelle meg litt om hvordan denne alarmen virker? vil dere anbefale aa faa en saann i vaar situasjon, eller vil de falske alarmene bare gjoere oss mere engstelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pustealarm, og er glade for det. Har ALDRI hatt falsk alarm, men den piper som bare det om jeg glemmer slå den av når jeg tar opp lilleprinsen... hehe :)

Den består av 1 eller 2 plater som ligger under madrassen og registrerer pustingen til barnet, samt selve alarmdelen som henger på sengekanten. Om den ikke registrerer pust på 20 sek går alarmen. Slåes av og på med knapp, går på batteri.

Skrevet

ohh, saa godt aa hoere. da tror jeg at vi vil be om aa faa en slik en. hva er grunnen til at du har en saann alarm da? om det er ok at jeg spoer? bare lurer paa om det er fordi at den lille har hatt uregelmessig pust eller andre grunner.

Jeg har jo nettopp blitt mamma for foerste gang, og veit ikke helt om det er vanlig at de kan slite med aa puste innimellom, men helsesoester gav inntrykk av at det ikke skulle vaere saann.....

Skrevet

Vi har pustealarm vi også, og vil absolutt annbefale det til deg siden dere tenker litt på dette med pustestopp og krybbedød. Vi har brukt den siden fødsel (5 mnd) og har ALDRI hatt en falsk alarm. Tror det er noe som henger litt igjen fra "gammelt" av da alarmene ikke var så bra som nå. Dersom det er en gammel en du får av HS vil jeg kanskje anbefalt at du kjøper en ny selv slik at du slipper falske alarmer???

Vi har pustealarm litt fordi broren til mannen min døde (rakk å bli 8 mnd) i krybbedød, men mest fordi jeg sover så mye bedre når jeg vet at jeg blir vekt dersom noe skulle skje. Uten alarmen ville jeg bare vært engstelig og løpt for å sjekke halve natten. Spesielt gjør glad ble jeg i den da snuppa ble syk (innlagt en uke med RS-virus da hun var 8 uker).

Skrevet

helsesoester sa hun kunne bestille en for oss, saa regner med det blir en ny en. takk for svar! godt aa se at andre er foernoeyde! da skal vi si ifra at vi oensker en:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...