Gå til innhold

Jeg mister melka.. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er rett over 6 mnd, får to grøtmåltider om dagen, foreløpig den som skal blandes ut med melk. Har alltid pumpa ut. For noen dager siden fikk jeg ut 160 ml fra den ene puppen, de to siste dagene har jeg bare fått ut maks 80 ml fra begge. Er så jeg får blanda ut grøten, men da får han ikke så mye etterpå. Prøvde å gi litt mme i kveld, men enten så var han ikke sulten eller så likte han det ikke noe særlig.

Kan det være varmen? Hva skal jeg gjøre for å få det i gang igjen? Hvis jeg mister melka helt nå må han vel få mme fram til han er året?? Ønsker å amme så lenge som han trenger mm, men det ser dårlig ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen tips, har ikke peiling på slike ting...

Men ja, hvis du ikke har nok melk til han, må han få mme i stedet fram til han er 1 år. Først da kan de få vanlig melk.

Skrevet

Drikker du nok? Jeg ville uansett ikke konkludert med at man mistet melka bare fordi man produserte mindre en dag. Kan jo hende at varmen gjør han litt ekstra tørst. Du kan jo prøve å gi ham litt vann som tørstedrikk så får han melka som mat.

Skrevet

Ville gått over til grøt som blandes med vann, og drukket MYE vann nå i varmen. Slapp av og amme ofte!

Jeg fullammer min tass på 5 mnd (9,5 kg) og drikker nok minst 4-5 liter pr dag nå...

Skrevet

Legg ham til puppen ofte, så økes produksjonen. Du har rett i at du må bruke mme og du ikke ammer. Drikk mye du selv også, og amme-te kan være et tips for å øke produskjonen. Lykke til!

Skrevet

Prøve å bli flinkere til å drikke jeg kanskje.. Han får bare melk til maten, får vann ellers.. Spiser til faste tider så der er det ingen forandring.. Fortsetter å prøve, men har vært dårlig der noen dager nå..

Skrevet

Du kan ikke miste melka, den innstiller seg etter etterspørselen. Bare fortsett å pumpe ut og la han suge etterpå. Mengden regulerer seg, ikke gi opp. Drikk masse i varmen og ikke stress. Det kan faktisk påvirke utdrivningsrefleksen!!

Les ellers om amming på www.ammehjelpen.no.

Dette klarer du!!

Og hvis det mot all formodning ikke skulle gå, kan han få mme til han er året ja.

Skrevet

Er i gang med å drikke mer alt!! =) Har nok ikke være flink til å drikke mer i varmen. Får prøve å legge han til litt oftere en periode før jeg gir meg, vil jo helst slippe å begynne med mme nå som vi har kommet så langt. Går vel ned litt ettersom han får mye grøt nå og, så det er kanskje nok der..

Skrevet

liker du alkoholfrie øltyper som munkholm, clausthaler og vørterøl har jeg god erfaring med at det kan bidra til økt melkeproduksjon. Er fryktelig varmt nå så du må nok bare være flinkere til å drikke.

Lykke til, dette går bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...