Gå til innhold

Åssen har dere det i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er deilig med sol og sommer på Østlandet, men gurimalla så varmt da gitt! Jeg må innrømme at jeg ikke tåler varme særlig godt, blir slapp, svett og giddalaus. Synes det er en kamp å få gjort de vanlige hverdagslige tingene og orker nesten ingenting. Flere som har det sånn?

Karopappa og jeg har vært ute og syklet sammen i dag, for første gang på 2 og et halvt år. Karosnuppa er på en ukes sommerferie på Sørlandet hos mormor og morfar. Det er rart og stille i huset og merkelig tomt uten henne. He he, jeg har ringt min mor 4 ganger siden vi leverte henne i går ettermiddag...

Litt godt er det også, vi koser oss med hverandre og lengter sammen etter snuppa vår :) I går kveld var vi ute og spiste med vennegjengen. Herlig å spasere rundt i sommervarmen etter middagen og nyte en utepils etterpå klokka elleve på kvelden! Det blir ikke så ofte vi kan være med noe sammen lenger, så det var en utrolig koselig kveld!

Nå skal jeg snart pakke for tre dager i Madrid. Aner ikke hva jeg skal ha på meg (hørt den før?), for når det er 30 graders hete i en storby blir jeg såååå varm! Og så skal man være streit kledd i tillegg, ikke noe slengeskjørt, singlet og sandaler denne gangen. A/C inne overalt gjør at man må ha med jakke også... Huff, noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne bruke burka. Ja ja, det blir vel en råd med klesvalget til slutt.

Det er godt å sitte på verandaen i kveldssola med Pepsi Max og trådløst internett. Håper dere alle sammen har hatt en fin søndag og får noen fine dager fremover!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådløst er tingen ;-) Sitter her på terassen og puster ut etter at tre små prinsesser er vel i seng. Flere som sliter i varmen her. Eldstefrøkna storkoser seg - har feiret 7 årsdag i helgen og er fortsatt i rus etter all oppmerksomheten. Skjønner ikke hvor hennes mangel på beskjedenhet kommer fra...?

De to minste derimot synes nok det er varmt nok. Så vi har holdt oss mye på uteplassen med frokostsolen. Bestemor har væt på besøk i helgen så i går kveld var faktisk min kjære og jeg også ute og pilset litt i byen ;-) Alt for lenge siden sist!!!!

Å du, hvis du pakker for mine tre dager i London, så tar jeg å pakker ditt... Er bare såååå mye bedre på business enn på pleasure! MIn kjære dro i dag for en 5 dagers London-tur i jobb-sammenheng og jeg kommer da slengene til helgen for å oppleve første helg ever helt uten våre tre små ;-) Gledegruer meg, men pakking til 3 dagers slenging er ikke det klesskapet bugner over av i korrekt størrelse...

Skrevet

He he, kan det være mulig at prinsessene ligner litt på mora si...?

Bare kom og pakk for meg, du! Problemet er at jeg helst ville hatt fullt av kortermede, kule chiffontopper med sort topp under. Så kunne jeg bare ha pakket resten i sort - bukse, piratbukse, skjørt og tunn strikkejakke og VIPS - ferdig! Meeeen.. jeg finner ingen kule topper. Har derimot skapet fullt av fine slengetopper fra Berlin og Alicante, og massevis av sandaler.... Vinterstid er jeg god på businessklær, men nå når klærne skal av, er saken en ganske annen. Hmmmm.. kan det ha noe med kroppsfasongen å gjøre, tro? Jeg blir ikke fortrolig med den nye størrelsen min, men gidder jeg å gjøre noe med det? Stemmer for burka!!

Skrevet

Ååååå, jeg glemte å si GOD TUR!! Du kan jo bare reise med tom koffert og løpe ut på shopping med en gang du kommer :)

Skrevet

Mmmmm!!! Deilig med sommer!!! Sitter med Pepsi Max og Laptop jeg og..... Stiv og støl etter utdrikningslaget til ei venninne i går.... Vi var ute i skogen og skøyt med alt som var verdt å skyte med. Egentlig ganske festlig, for jeg har aldri tatt i et skytevåpen før. Men nå veit jeg at jeg er nogenlunde god på hagle og leirduer, ikke så verst med luftgevær og aldeles ræva med pil og bue!!!

Barne fri ja.... litt deilig, og litt vondt! Sånn er det bare.

Du klarer nok å finne noe å ha på deg Karomamma.... hehe.. du har jo jammen meg fått klimatisert deg med varm storby den siste uka;=)

Skrevet

Det er jammen varmt i Oslo for tiden! Vi har minstemann hos mine foreldre denne helgen. Storebror har spilt cup i Hønefoss. Fire kamper i stekende sol, soving i telt og masse bading. Gøy for storebror og slitsomt for mamma og Maud-mannen. Det har vært fint å være bare oss tre en hel helg, det er lenge siden sist storebror hadde begges oppmerksomhet i mer enn et kvarter.

Stakkars deg som skal til Madrid ;-)

Skrevet

Ja, jeg kommer torsdag kveld og Gummismannen skal jobbe hele fredagen. I London helt alene en hel dag... Gjett om det skal shoppes! Problemet er jo bare at jeg ikke finner noen ting for tiden. Det er noe med det å tilvenne seg nye kroppsfasonger, ja. Eller mangelen på å gjøre noe for å finne tilbake til originaltilstanden... Hmm... Tror jeg melder meg inn i burkagjengen jeg også ;-)

Og god tur til Madrid!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er varmt og deilig både natt og dag. Natta kunne kanskje vært litt kjøligere. Vi sliter litt med søvnen og Travelbabyen har det ikke godt stakkars. Sover ikke mer enn et par timer om gangen før det er sutring.

Skjønner at de andre babyene rundt omkring også har det varmt og er litt gretne.

Vi har gjort stranda i helgen. Det har også alle andre. Sikkert dere også:-) Det er som Kjøpesenteret om lørdagen. Lite parkeringer og trangt om plassen og lang kø i kassa, altså for å komme ut i vannet:-) Etter noen timer er jeg helt utkjørt og lengter bare hjem igjen. Angrer på at jeg ikke gjorde handlingen unna mandagsmorgen. Det er nok slik at mor har vokst litt fra strandlivet, mens resten av familien syns at det er supert. Men at huden begynner å bli litt gylden er jeg fornøyd med.

Tenåringsbarna måler hvem som er brunest hver dag. Nå har Knoll og Tott på 3 og 4 begynt å ape etter. Det som er litt artig er at tonen i huden til de små er så forskjellig at alle legger merke til det. En er veldig, veldig lys og en av dem veldig mørk. Så finmåler de armer og bein lenge før de blir enige om hvem som er brunest:-)

Sommeren er topp den og nå gleder jeg meg til jordbærene kommer.

Skrevet

varmt?? neihei,i helga har det vært levelig..skulle jo sette opp bassenget,men da ble det så kjølig at vi skrinla det.å ungene tror nok på mere sommer og soldager her.håper di har rett.er skyet og 11grader i dag.litt av en overgang ja ;o)

men må innrømme at jeg føler meg gidesløs i dag.helt sikkert sola som kan for det.siden den er borte..hehe.

ungene er brune,og den minste er endelig seg selv igjen etter noen monsterdager.=0) ikke ei tann å se,så da vet ikke jeg hvorfor han holdt på sånn.mulig det var varmen da.

å blomstene gror.ivertfall di som er sikra.jordbæra er ikke kommet seg i år.noen få planter bare.men den jeg planta i dossen er fin =)

ugresset har tatt overhånd di dagene jeg hadde en skrikegutt.fikk ikke gjort noe annet enn bæring,hysjing å prøve på å få han til å sove.

nå skal jeg nyte stillheta før han våkner =)

Skrevet

vi har hatt 27 og 28 grader nå når dere har bikka 30, og vi nyter det alle mann!!! Til og med lille vennen i rød vogn syns at livet i varmen er helt greit... vann vann vann... og mat og vinke vinke smile smile sove vann sove... deilig liv i grunn.

Nå skal jeg snart ut å nyte den nest siste sommerdagen for denne gang... det er meldt overskyet og 11 grader i overimorgen :-)

Skrevet

Jeg glemte å si god tur og lykke til med klesvalget...je har ingen forslag til pakkingen, for jeg vil ikke ha på meg klær når det er så varmt :-)

God tur!!!!!!!

klem klem klem

Skrevet

Tipper alle som har vært på storbyweekwnd har hatt det aldeles toppen - enten det har vært bisniss eller plesjur c",)

Varmen har desverre forduftet - etter maaange dager og en deilig helg med rundt 30 grader, har vi nå 8-10 grader, sur vind og regnbyger. Vil heller ha tredve varme, jeg! Og en tur til en eller annen storby med revegubben, spiller ingen rolle hvilken by bare været er varmt og pent - skal ikke være vrang på det punktet c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...