Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Så nettopp et innslag på Dagsrevyen nå at forskere i Iran har lov å forske på befruktede egg til de er 4 MÅNEDER gamle!!!!! Fordi å skade et foster på 4 mnd er ikke det samme som å tilintetgjøre et menneske! Det er nemlig først i 5 måned at sjelen inntar fosteret og det kan regnes som et menneske... Hva syns dere jenter om det?????
ana baroma Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Betyr det at de forsker på 4 mnd gamle foster som har vokst normalt? Eller nedfrossede egg som har vært frosset i 4 mnd?
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Etter som jeg forstod var det befruktede egg som vokste normalt...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Slik jeg forsto det skulle de forske på fosteret frem til han/hun er 4 mnd, for da tok sjelen plass i følge en såkalt kunnskapsrik hodeplaggkledd mann som sto for de etiske retningslinjene ved dette instituttet. Han refererte herved til ting fra koranen som indikasjon på når et menneske blir et menneske. Etter 4 mnd ville det være å drepe et fullverdig menneske, men ikke før. Veldig vanskelig å blande religion og vitenskap på denne måten syns jeg. Tipper ingen har forsket på det han hevdet om når sjelen tar plass. Slik blir resultatet når religiøse dogmer skal bestemme retningslinjene for vitenskapen. Burde det ikke vært omvendt??? Ble ganske sjokkert, og har en ekkel følelse av at det handler om et land som ønsker å komme resten av verden i forkjøpet med resultatene av denne forskningen. Dvs si at hvis de kan finne en kur for kreft, aids eller hva de forsøker å finne en kur for, vil jo det bety at andre land ønsker å handle med dem, og de har kontrollen. Vet ikke om det er noen som forsto hva jeg mener her, ganske kokt i kålen etter lang varm dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå