Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 lillegutt er så ekstremt trassig til tider. Når dette står på både klorer,biter og slår han... Prøver å snakke rolig til han og forklare,men dette hjelper ikke noe særlig,han er jo så liten ennå... Ender med at jeg blir irritert(og ja,vet det ikke hjelper ihvertfall) Hvordan skal en takle dette??Time out er han jo litt liten for...Og om vi fgir oss under stell feks.så blir det vel tolket fra hans side at han har "vunnet"? Noen tips`?
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Har det også på samme vise.. Gutt på 16 mnder her å... slår seg heeelt vrang.. Kan noen hjelpe meg med tips?
nyttnick3 Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Tror den beste metoden når de er så unge, er avledning. Det er iallefall det vi prøver å praktisere når hun SKAL ha det sånn som HUN vil..
dama Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 dere er bare nødt til å gjøre ferdig det dere holder på med... spesielt ved stell.. her om dagen hadde snuppa totalt sammenbrudd fordi hun ikke fikk fler enn to bananer... skreik i en halvtime.. tilslutt skjønte hun at hun ikke kom til å få vilja si... man er bare nødt til å stå det ut... men jeg har mer problemer med å ikke le av unga når de får raseriutbrudd jeg da... ser humoren i det.. men kan jo ikke stå og le de opp i ansiktet heller når verdenen deres raser sammen....
Bølla med Frøa™ Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Bare fortsett. Uansett om ungen spraker, griner, slår.. fortsett og vær like rolig. Syng en sang eller fortell om hva dere skal gjøre etterpå. Om du koker innvendig ikke vis det. Det har jeg gjort med mine unger og det fungerer. Om ungen ikke vil ha på klær bare fortsetter jeg å kle på og snakker som om alt er like kjekt og greit. 2-3 dager så er det bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå