tuppemor-75 Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 babyen min ligger mye på ryggen, og han har fått en "favoritt" side i forholdet til hvordan han snur på hodet. resultatet er at hodet er blitt skjevt. hva gjør jeg? tusen takk for alle gode råd!
roxanne Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Tvillingene mine hadde også skjeve hoder. -Stimulere "ikke favoritt siden": Sett sengen slik at han må snu seg til den siden han ikke vil når dere kommer inn, snakker til han. -Henge opp festlige ting på den siden han ikke vil snu seg til. Vi satte et speil der noen ganger. -Så en litt på kanten en: Legge barnet foran TV - barnet snur seg garantert mot TV selv om det ikke er favorittsiden. -Jeg lagde også en gummiring som jeg la under hodene deres. -Bygge opp under madrassen så det ikke blir så lett å snu seg mot godsiden. Jeg har sikkert flere tips fordi jeg var rimelig kreativ på området. Men det er sikkert lurt å bli undersøkt av en fysioterapeut, kiropraktor - det finnes jo behandling i forhold til dette. Ungene mine ble veldig fine - spesielt etter at de fikk masse hår på hodet :-)
akt80 & Sara Emilie Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 alt det som roxanne skreiv gjorde vi og:) pluss at når hun sov snudde vi hodet hennes over på den andre siden.
Fikk maibaby06 Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Vi forsøkte også masse for å stimulere motsatt side, snudde hodet når han sov etc. Det hjalp ikke så veldig. Hos oss var det låsninger i rygg og nakke som førte til favorittside og derav skjevt hode. Du kan ev kikke på www.kiss-kidd.no. Vi var til sjekk og behandling hos barneklinikken i oslo, de jobber manuell terapeut og barnefysioterapeut sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå