Gå til innhold

babyen sitt hode er skjevt, gode råd mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min ligger mye på ryggen, og han har fått en "favoritt" side i forholdet til hvordan han snur på hodet. resultatet er at hodet er blitt skjevt. hva gjør jeg?

tusen takk for alle gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvillingene mine hadde også skjeve hoder.

-Stimulere "ikke favoritt siden": Sett sengen slik at han må snu seg til den siden han ikke vil når dere kommer inn, snakker til han.

-Henge opp festlige ting på den siden han ikke vil snu seg til. Vi satte et speil der noen ganger.

-Så en litt på kanten en: Legge barnet foran TV - barnet snur seg garantert mot TV selv om det ikke er favorittsiden.

-Jeg lagde også en gummiring som jeg la under hodene deres.

-Bygge opp under madrassen så det ikke blir så lett å snu seg mot godsiden.

Jeg har sikkert flere tips fordi jeg var rimelig kreativ på området.

Men det er sikkert lurt å bli undersøkt av en fysioterapeut, kiropraktor - det finnes jo behandling i forhold til dette.

Ungene mine ble veldig fine - spesielt etter at de fikk masse hår på hodet :-)

Skrevet

alt det som roxanne skreiv gjorde vi og:) pluss at når hun sov snudde vi hodet hennes over på den andre siden.

Skrevet

Vi forsøkte også masse for å stimulere motsatt side, snudde hodet når han sov etc. Det hjalp ikke så veldig. Hos oss var det låsninger i rygg og nakke som førte til favorittside og derav skjevt hode. Du kan ev kikke på www.kiss-kidd.no. Vi var til sjekk og behandling hos barneklinikken i oslo, de jobber manuell terapeut og barnefysioterapeut sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...