Lukkelukken og bebibror Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Jeg skrev istad også, men kanskje det er noen andre som har erfaring eller råd å gi meg denne gangen Jeg tror ikke barnet lever, har bare fått en rar følelse av det. Jeg er i uke 11, og har ikke blødd noe. Men er likevel bekymret, for de få symptomene jeg hadde er nå nesten helt borte! Hva er symptomer på MA?
SusyQ Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 MA kan skje uten symptomer, og ingen av oss her inne kan fortelle deg om babyen i magen din lever eller ikke. MEN: Det er VELDIG vanlig å miste graviditetssymptomene rundt uke 11. Da er du på vei over i 2. trimester, energien kommer tilbake, kvalmen gir seg osv osv. Fælt om du går og bekymrer deg unødig. Du skal ikke bare bestille en UL (privat kan du få kjapt) så du får et klart svar? Håper virkelig alt står bra til med den lille :-)
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Jeg tror symptomene på MA er veldig individuelt... Og det trenger IKKE være det. Men...jeg fikk også en rar følelse sist jeg gikk gravid om at noe ikke stemte i uke 11.. Mistet alle symptomene, og følte meg bare annerledes..Og da ble jeg sendt til ultralyd, og det var en MA. Gå til legen i morra, forklar hvordan du føler det. Og si at du må ha en ultralyd. For all del, dette skriver jeg ikke for å skremme deg,med for å dele erfaringen jeg hr hatt med deg. Og husk tenk positivt til det motsatte er bevist!! Krysser fingrene for deg!!
Patetica fåkksi Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Det er som sagt helt vanlig aa miste alle symptomene i uke 11/12, det samme skjedde med meg og sikkert 90% av de andre her inne. Det er fortsatt for tidlig aa kjenne bevegelse, men kvalmen osv. er borte saa mange blir redde. Hvis du er saa bekymra, dra til legen og sjekk det. Men som sagt, det er helt vanlig det som skjer naa.
jordbærsjokolade Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Vet du hva, det er en helt normal følelse og ha så tidlig i svangerskapet. Vi er jo alle redde for å miste ikke sant? Babyen din har det helt sikker kjempefint der inne:) Symptomer på graviditet kan komme og gå, det trenger ikke å bety noe som helst. Det trenger ikke å være noen symptomer på MA, jeg har hatt to stk, den første gange blødde jeg litt, men det gikk over og jeg trodde at alt var bra helt til jeg fikk "veer" og masse blod i 12 uke (ca 2 uker etter første blødning), da viste det seg at barnet hadde vært dødt siden uke 8.. Neste gang merket jeg absolutt ingenting før jeg var på ul i uke 10, da var barnet dødt og hjertet hadde sansynligvis sluttet å slå bare noen dager tidligere. I begynnelsen av dette svangerskapet var jeg også sikker på at denne babyen enten var død, eller kom til å dø. Var 100 % sikker. Men, det gikk bra og jeg har faktisk termin i dag:) Hadde jeg vært deg vill jeg snakket om følelsene min til legen min og fått en ul bare for å roe nervene litt. Får du ikke det koster det mellom 500-1000 kr hos en privat gu, men det er det verdt!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Ikke for å skremme deg, men jeg mistet også symptomene litt etter litt. I uke 11 var jeg på ul og fant ut at tingen var død. Håper dette ikke gjelder deg, det er jo vanlig at symptomene forsvinner etter hvert. Lykke til! Hvis du er veldig bekymret så vil jeg anbefale at du tar en ul.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2007 Takk for svar alle sammen Jeg får vel ta å ringe legen i morgen
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Hei januarbebisen! Jeg kan si deg hvordan det var for meg da jeg hadde en MA. Det begynte med noe brun utflod, som gjorde at jeg tok kontakt med legen. Fikk komme til UL og fikk konstatert at fosteret ikke levde. Var da i uke 7. Det som så skjedde var at jeg ikke fikk noen utskrapning för etter vel 10 dager og mine symptomer forsvant ikke, for å si det slik. Jeg fortsatte å ha knall vondt i puppene, var kvalm, og uggen mm. Som så mange andre vil jeg si at det er HELT naturlig å miste alle symptomer rundt uke 11. Om du leser på babyverden uke 9 (tror det er der) står det at " nå begynner du kanskje å föle deg som deg selv igjen. Symptomene er borte og du glemmer at du er gravid". Ikke ordrett, men noe i den duren! Da jeg var gravid med sönnen min mistet jeg alle symptomer i uke 10 og ble urolig. Jordmor forklarte at det var helt normalt. Kroppen hadde vendt seg til graviditeten og hormonene som stiger i begynnelsen av en graviditet og som gjör at vi föler oss gravide, avtar!! Men, når alt dette er sagt. Man skal lytte til magefölelsen! Kontakt lege i morgen og forklar hva du föler! Lykke til!!!!! KLem fra
prøvekluten+3små Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 edtte innlegget er som å lese om meg på samma tidspunkt det...jeg hadde tjukt av symptomer i tillegg,men følte likevel på meg at noe ikke var som det skulle og at det ikke var noe liv der inne...mye bedre ble d ikke etter at legen ikke fant hjertelyden på kotroll i uke 14,og i uke 16 fikk jeg en lege til å prøve dette igjen på meg,da jeg var inne med sønnen min for noe annet..han fant hjertelyden,menb likevel greide ikke jeg å tro på at det var babyens og ikke min.. måtte på ul jeg,for at hode mitt skulle skjønne at alt likevel var som det skulle..var pisse nervøs da hun satte uldingsen ned på magen min! litt bedre nå ja,når man kjenner babyen selv:o)senker skuldrene et par hakk da
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 Heisann! Håper virkelig du ikke har rett, men ville bare si at jeg i dette svangerskapet hadde ingen følelse av å være gravid, følte ikke jeg turde helt å stole på det før jeg var på Ul i uke 14 og så et bankende hjerte, så jeg krysser fingrene for at du bare har et svangerskap med veldig få symptomer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå