puusekatt Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har bakoverbøyd livmor, dette vet jeg fordi jeg har tidligere tatt innvendig UL pga ekstreme menssmerter. Har imidlertid ikke tenkt noe mer over dette før nå. Er 16 uker i morra, og har ikke fått noe synlig mage. Jeg sover stortsett på magen, og om morran hvis jeg ruller meg over på ryggen så kjenner jeg tydelig at det er noe der, da har jeg en liten kul som er steinhard! Men utover dagen kjenner jeg som oftest ikke dette. Det varier litt fra dag til dag, antar at babyen flytter på seg osv. Lurer på om det er noen som vet noe om dette med bakoverbøyd livmor? Kan det være derfor at magen min er så "rar"? hehe, håper på svar ;D
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har også bakoverbøyd livmor. Har ikke tenkt spesielt over at jeg har det, fikk bare vite det ved gynekologisk undersøkelse. Men akkurat som deg har jeg til tider hatt veldig sterke menssmerter. Jeg fikk heller ikke særlig synlig mage før rundt uke 17-18, men da kom den ganske fort også. Vet ikke om det har noe med den bakoverbøyde livmoren å gjøre eller om det er andre grunner. Magen varierer mye både i størrelse og fasong. Det kommer litt an på hvordan babyen ligger, hvor mye væske kroppen holder, om man er forstoppet, oppblåst ol. Babyen min vokser i allefall helt normalt og er gjennomsnittlig stor selvom magen ikke er så stor.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 hei! jeg hadde bakoverbøyd livmor i mitt forige svangerskap, å da sa jordmor til meg at forsjellen var den at da kom jeg sikkert til å få senere stor mage, men jeg kom helt sikkert til å kjenne liv (spark) fra babyen tidligere en de med fooroverbøyd livmor... håper det hjalp noe:) jeg kjente da liv fra babyen i uke 16:)
puusekatt Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2007 takk for svar :-) er 16 uker i morra, og har kjent liv de siste dagene ;D hihi, magen kommer vel etterhvert den også ja : p
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Heisann =) Jeg har også tilbakebøyd livmor. Er i mitt 2.svangerskap og begge gangene fikk jeg en sånn "plutselig gravidmage" fra uke 15 ca. Kjente "bobling/bevegelse" fra uke 16 og tydlig sparking fra uke 19 :-D Legen sa til meg at det ikke var noe i veien med og ha tilbakebøydlivmor. Man blir faktisk enklere gravid med tilbakebøydlivmor sa legen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå