Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Har en venninne som har en sønn på 4 mnd. som har fått påvist Parvovirus. På sykehuset hadde de sagt at dette kunne smitte over til andre, og da var det spesielt farlig med andre gravide, hvor dette da kunne smitte over på barnet i magen. Er det noen andre her som vet noe mer om dettte viruset? Ringte legevakten i går, og ble enig om at jeg skulle høre med fastlegen min i morgen. Er 30 + 2 i dag, og han gutten til venninna mi fikk utslag på viruset sist fredag. Er litt bekymret, men har ikke merket forskjell på aktiviteten i magen eller min egen allmenntilstand...
solrose Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Legger en link om dette her http://pasienthåndboken.no/default.asp?mode=document&documentid=2826 Var utsatt for smitte via barnehagen da jeg gikk gravid nylig og fikk tatt prøver i uke 38 for å se om jeg hadde hatt infeksjon. Sykdommen kan i få tilfeller føre til at babyen kan være slapp når den blir født. Min erfaring er at det var få som visste noe om emnet, men da de fikk satt seg inn i det mente de det var best å ta prøven for sikkerhets skyld. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Har nettopp blitt sjekket for dette selv, da jeg har en nær bekjent som også er gravid og har fått det påvist. Jeg var så heldig at prøvene viste jeg hadde hatt det tidligere, og da kan man ikke få det igjen. Men har du vært i kontakt med noen som har det, skal du sjekkes. Det gjøres med en blodprøve hos fastlegen din. Les mer om parvoviruset her: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=1069853 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå