Gå til innhold

Tilgi meg ! Jeg har syndet.

Meg og mine to skjønne jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga min datter på 6 mnd. saft på flaske. Jeg trøster meg med at det var en lett saft. Fun light.

Hva skal man gjøre, min datter hadde var veldig utrøstelig, gr. varmen,

spyttet ut vann på flaske og gråt videre, hadde vifta på fullt, gråt vidre.og det har vært over 30 grader, de siste dagene

saft på flaska ble også spyttet ut, men så fant hun ut at det var jo deilig. smilte etterpå.

snufs, hun var sikkert veldig tørst.

Jeg har lovet meg selv å ikke gi henne det på natta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syndet? har ingen formening om at du gir saft eller ikke, det får du gjøre som du vil med. Men barn under 3 år skal ikke ha light produkter i det hele tatt.

Skrevet

I varmen er det lov å jukse litt, men gi henne heller saft med sukker, barn under 3 år bør ikke få light produkter! Som ett litt sunnere alternativ så kan du jo prøve utblandet juice i stede. Uansett, forsøk å ikke la det bli en vane for tennene sin skyld, men nå i varmen synes jeg det er helt greit å gi omtrent hva som helst bare for å få i ungene nok væske, så er vi helelr flinke med vann resten av tiden :-)

Skrevet

Gir også poden saft på flaske nå. Han spytter ut vann. Men, ikke gi light produkter...

Skrevet

Nei, det er riktig at de ikke skal ha light produkter. Nestle har en saft for barn over 6 mnd med ananas i. Har gitt det som et alternativ en gang da hun begynte å gå lei vann. Jenta mi drikker mye vann og synes det er godt. Viktig at de blir vant til å drikke vann istedet for saft ol. Så ikke gi opp! :)

Skrevet

Prøv hipp sin eplejucie, og nestle sin pærejuice, den ELSKER sønnen min.. Du får den ivhertfall på coop (Obs og mega)

Kjempe slager her, den med ananas ble spyttet rett ut, men det kommer jo an på barnet..

Skrevet

Det visste jeg ikke, jeg ga light, fordi jeg tenkte på tennene og sukker. Jeg har ikke vanlig saft hjemme. kjøper babysaft ved føsrste anledning

Skrevet

Jeg måttet tvinge i gutten min drikke ,skikkelig frustrerende, for han drakk nesten ingenting, så mått egi han pupp hele tiden.. Også begynte jeg med de juicene nå i dag har han drukket 2 flasker allerede.. Ganske mye i forhold til 30 ml:)

Skrevet

Vet du, får ikke ungen i seg væske i denne varmen så gir jeg og fyfydrikker.

Men som mange andre skriver, vanlig saft er bedre enn light.

Her gir jeg eplejuice med vann, får henne ikke til å drikke rent vann desverre, ikke enda, men det minker mer og mer med juicemengden da. Sånn har jeg gjort med alle ungene.

Jeg har en gang hatt en dehydrert unge, og ikke en gang til! (da var han riktignok syk, men dog.)

Skrevet

På varme dager så er det lov. Ser at noen allerede har påpekt at sukkersaft er bedre enn lightprodukter. :) Det viktigste er at de får i seg nok væske, så når det er varmt eller når snuppa er sjuk, så er det litt unntakstilstand her. Det er det ingen andre enn vi som har noe med.

Godt for henne å få drikke litt, veit du :)

Skrevet

1 tips til babyer barn som ikke drikker / vannmelon god i smak og massse vann i =0)

Skrevet

Sorry meg, men jeg synes sukkerhysteriet har tatt vel mye overhånd når det er leit å måtte gi barnet saft i denne varmen....

Jeg har ei jente som drakk bare saft og/eller fruktjuice en periode. Vann ville hun IKKE ha. Jeg personlig synes det er viktigere å få i drikke enn å sky alle former for sukker.

Jenta vår er i dag 3 år og drikker nesten bare vann. Dette er etter eget ønske. Hun synes vann på sånne vannflasker fra butikken er bedre i varmen enn noe annet :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...