Gå til innhold

Har dere forståelse for at andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger må prioriteres først?

Var inne på sykehuset for noen dager siden pga misstanke om svk.forgiftning, hadde fått utslag på proteiner på urin ig målt BT på 150/95 og ble bedt om å komme inn for en sjekk for sikkerhetsskyld. Kom inn litt over 5 på ettermiddagen. Vi var jo ikke de eneste som var der, og ene andre hadde med seg noen og snakket ganske mye sammen og såpass høyt at det var umulig å ikke høre hva de sa. Viste seg at hun ene andre gravide var i akkurat samme situasjon som meg, hadde fått påvist proteiner, høyt BT osv og var sendt inn av legen sin og var omtrent ved termin. Men, når vi kom inn var plutselig urinprøvene helt fine og BT lavt igjen, men måtte likevel vente på lege for å ta UL og slikt for sikkerhetsskyld. Begge hadde lang reisevei også viste det seg, de nevnte hvor de bodde flere ganger, mye samme reisevei i lengde som vi (1,5 time).

Uansett, tiden trakk ut, begge legene som var på vakt måtte av gårde for operasjon (sikkert akutte keisersnitt) flere ganger og tiden gikk og gikk, klokken ble både 7 og 8 og etterhver 9 om kvleden og de andre mer og meg pissure. Joda, jeg var lei av og vente, oppgitt, varm og trøtt og tenke på de stakkers ungene våres som var hos min mor som måtte holdes våken til vi skulle kjøre hjem (var ikke plass til overnatting), men likevel, vi skjønte jo det at de så klart måtte prioritere det andre først. Men de andre, hjelpe meg som de klaget! Først over legen som hadde sendt henne inn, kalte henne hysterisk og kunne sikkert ikke jobben sin og bare vent til neste gang de snakket med henne osv. Hallo? Legen gjorde akkurat osm hun skulle, klart man henviser en gravid med mulig svk.forgiftnign til nærmeste sykehus! Deretter gikk det på dårlig service på sykehuset, hvor teit det var at lenge ikke kunne ta henne inn fordi de måtte operere noen andre, og dette hadde de ikke tid til, truet med å reise hjem flere ganger (uten at de gjorde det da) og dette var et elendig sykehus og gudene måtte vite hva. Ble faktisk oppgitt og irritert bare av å høre på dem jeg! Er det mulig å ikke skjønne at det så klart er begrenset hvor mange leger de har på vakt på kveldstid og at de selvsagt på prioriere operasjoner foran en UL som var mer en "bare sånn for å være helt sikker på at alt er ok" sjekk? Ååååå, hadde så lyst å be dem holde kjeft og slutte å syte til slutt, men gjorde det selvsagt ikke da... Er det mulig altså...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er bare sånn, de kan ikke skjønne at det faktisk kan være andre som må prioriteres før dem så lenge verken mor eller barn er i fare for å dø. Jeg tror mange klager og bærer fordi de faktisk ikke vet hvordan ting fungerer, at de ikke forstår at de faktisk ikke er de eneste i denne verden som har det sånn og sånn.

Skrevet

Enig med deg :-)

Opplevde å sitte på sykehuset for en "sikkerhets-skyld-sjekk" til nesten 2 på natta (fra kanskje 20-21), men når det kommer inn fødende med problemer, er det jo en selvfølge at de får gå først.. Tenk om noen hadde kommet inn for ul foran meg når jeg måtte ha hjelp av tang for å få ut småen....!?!? :-o

Skrevet

Ærlig talt, tenk å ikke prioritere hun som KANSKJE var syk over de som (sannsynligvis) var alvorlig syke... nei å nei for ei feil prioritering! ;)

Jeg venta i 2 timer på ett rom når jeg ble innlagt på føden for observasjon, men ting tar tid på sykehus. Bare å kjøpe en avis og slappe av.

Skrevet

Ja ikke sant? Var noe slikt jeg hadde lyst til å si også, tenk om det var du som lå der og ungen holdt på å dø og måtte snarest ut med keisernsitt og legen ikke kunne fordi h*n måtte utøfre UL på noen stakkers gravide på obs posten som var lei av å vente først....

Skrevet

Enig med deg! Enkelte eier ikke gangsyn...

Ser bare seg selv og sine behov. De fleste av oss pleier jo å vokse det av seg etterhvert, men enkelte forblir i den der selvsentrerte fasen.

Jeg hadde sikkert ikke klart å holde kjeft ;-) Har selv sittet timesvis oppe på den der obs-posten...

Skrevet

Det holdt hardt om det er noen trøst! Hadde veeeeeldig lyst å si noe! De hadde flere andre "gode" kommentarer også, var faktisk litt underholdene å høre på dem også, men mest plagsomt. Det gravide paret må vel kanskje delvis kunne unnskyldes, de var nok ikke så veldig gamle, jeg vil tippe 18-21 år, men de hadde en med seg som må ha vært minst like gammel som meg (26 år), jeg vil tippe litt eldre og hun var ikke akkurat noe bedre på klagingen hun... Jaja, kanskje en dag skjønner de det også? ;-)

Skrevet

La oss håpe du ikke treffer på dem på vei inn for å føde da.. hehe

hva gjør du her forresten? :-p

Skrevet

Hehe... Var det da. Nei tviler på det, hun bablet i vei om epdidural og jeg vil helst på Storken, så da skal det godt gjøres. Faktisk, når jeg fødte sist så kom jeg i heisen med de som kjøte leiligheten av oss vel et år tidligere, det var litt morsomt, liten verden liksom ;-)

Hva jeg gjør her? Spør han i magen du, er han som absolutt ikke vil ut. Minner om minstegutten, blir fort fornærmet. Nå jukset vi litt på fredagen når legen strippet meg, så da har lillegutt funnet ut at han i hvertfall ikke vil ut får vi prøvde å lure ham ut før han var klar, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...