fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Helle Marie??? synes det er såå fint og vi satser antageli på det, men gjenstår jo å se om det passer når hu kommer osv.. men hva synes dere?? vi har valgt Helle, fordi hu blir halvt dansk, og fordi det er et navn ikke alle har, og Marie, fordi vi begge ønsker dobbeltnavn, og vi synes det klinget pent til Helle... hva mener dere damer???
Marolla Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Helle syns jeg er kjempesøtt! Marie er jo et navn som passer til de fleste andre navn, så det er en helt grei kombinasjon.
Cipra har 2 jenter Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Kjempefint navn! Kunne godt tenkt meg å bruke Helle selv.
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2007 cipra, skal du stjele navnet mitt??=P bra det ikke er mange som ikke liker det da:)
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Fint navn. Og jeg mener at det er litt "tull" i det å se an babyen når den kommer. De har for det første ingen personlighet som det kan knyttes til enda, og utseende kommer til å forandre seg så totalt at det som "passer" en dag ikke passer uka etter. Både navn og unge kommer til å vokse med og på hverandre, så passer gjør det nok uansett! Jeg tror aldri jeg har møtt en person som ikke "kler"/passer til navnet sitt. Så lenge dere mener det er et fint navn er det akkurat riktig navn for deres baby!
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Det er faktisk ofte sånn, at man først når barnet blir født, ser om navnet man har valgt til barnet på forhånd, passer. Det er ganske rart, men sånn opplever mange det
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2007 er riktig det at barn og navn ofte vokser med hverandre, men jeg er av den mening og at man kan se om det passer eller ikke når den kommer. ikkebare personlighet, men i øynene... vet ikke hvordan, men er sånn med dyrene mine, øynene forteller hva de skal hete liksom, tror nok det samme gjelder for mennesker. er sånn jeg føler det i hvertfall=)
minime<3 in belly Skrevet 10. juni 2007 #11 Skrevet 10. juni 2007 Fint navn, selv heter jeg Marie til mellomnavn så.... Men bruker det kun skriftlig... ingen nesten som vet at jeg heter det
ana baroma Skrevet 10. juni 2007 #12 Skrevet 10. juni 2007 Kjempefint navn:) Og jeg vet at flere jeg kjenner har endret navnet de har valgt når ungen kommer... Man bare "vet" at det passer/passer ikke:) Så vi har en arbeidstittel, men ikke sånn fast bestemt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå