Gå til innhold

hvor mye gikk dere ned igjen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i den situasjon at jeg veier mindre nå (uke 38) enn jeg gjorde når jeg ble gravid. Dette fordi jeg gikk ned 10 kilo i begynnelsen av svangerskapet pga kvalme.

Nå lurer jeg litt på hvor mye jeg kan regne med å gå ned etter fødsel.. Er litt bekymret for at jeg kan bli litt for "skrinn" når jeg begynner å amme og sånt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet ikke da... Men la på meg 25 kilo og gikk bare de ned.... Mens om du spiser masse så behøver du ikke stresse... Kan alltids gjøre ditt beste for å beholde en kilo eller to:D

Skrevet

Nå har jeg gått opp mye i alle mine svangerskap (27 kg, 21 kg og nå ca 30 kg) fordi jeg har hatt, og har ekstreme mengder vann i kroppen, så jeg har gått ned alle svangerskapskiloene mine de to andre gangen på 2-4 uker og deretter ytterligere 10 kg på amming.

Tror du kan regne med å gå ned minst 5-8 kg etter fødselen, du går jo ned det babyen veier, fostervann (ca 1 kg), morkake (ca 0,5 kg) og livmoren trekker seg sammen igjen slik at du mister ca 1 kg på den, og også det økte blodvolumet i kroppen går ned (ca 2-3 kg) etterhvert, men til gjengjel får en jo melk i brystene så de blir litt tyngre.

Skrevet

Har lest flere steder at det er ca 12 kilo som "alle" kan gå ned igjen (baby, fostervann, morkake, ekstra blod og ekstra vann) men gjør jeg det, så veier blir jeg jo 13 kilo mindre enn jeg gjorde i utgangspunktet, og i tillegg kommer ammingen..

Alle venninnene mine har gått ned igjen nesten akkurat det de har lagt på seg (15-25 kilo) men hvis jeg går ned så mye, så blir det jo ikke noe igjen..

Bare redd for å bli slapp og kraftløs når jeg skal være i god for for å ta meg av lillegutten..

Skrevet

Behøver jo ikke nødvendigvis være sånn... Jeg la jo på meg 25 kilo, så for meg var det greit. Stemoren min la ikke på seg så innmari mye når hun gikk gravid med lillesøsteren min. Hun fødte i januar, og har bare gått ned de 11 kiloene hun la på seg... Så det kan variere. Kroppen kvitter seg som regel ikke med så mye fett at du ser ut som et beinrangel fra Alta for å si det sånn:)

Skrevet

Var i akkurat samme situasjon som deg. Var (og er) ganske kraftig, og da jeg ble gravid spydde jeg i 2 mnd. Gikk ned 10 kg. La bare på meg 3 kilo etter det, babyen og magen vokste og resten av meg krympa. Ut kom en lite nudelig på 3,8 kg og 51 cm. Ikke spesielt mager bebi altså:) Etter fødselen gikk jeg ned 10 kg til, så tilsammen var hele svangerskapet en 20-kilos slankekur som jeg egentlig er veldig fornøyd med! Hehe. Men så kom permisjonstiden.... Gikk endel på kafe på babytreff, hang endel på senteret... Spiste ikke så fryktelig sunt, så nå 2 1/2 år etterpå er jeg tilbake på der jeg var før svangerskapet og vel så det......!

Skrevet

Første fødsel: 10 KG!!!! Men det var en maraton av en fødsel da.

Andre fødsel: 2,5 kg. Det tok sin tid for å si det sånn...

Skrevet

Ja, det kan jo hende jeg ikke går ned mer enn akkurat det som "kommer ut" holdt jeg på å si.. :-) Får bare passe på å bruke den lille permisjonstiden jeg har til å "fete meg opp" igjen.. :-)

Skrevet

Ja, man trenger ikke en gang permisjonstid for å gjøre det skal jeg si deg.... Funker innmari fint å bare ta seg endel helaftner sånn og kose seg... Som jeg gjør titt og ofte...hehe

Skrevet

Hei :) Jeg gikk ned ganske bra rett etter begge fødslene mine, men for meg har amminga vært en skikkelig fetekur! Altså motsatt av hva de sier.. Jeg har hatt en enorm matlyst, og vært veldig bevisst på å spise det jeg behøver, for å opprettholde amminga og være i stand til å produsere nok melk. Jeg har hatt melk i massevis, men har også noen kg for mye nå da :) Kan jo hende det fungerer sånn for deg også da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...