Gå til innhold

Når begynne med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke når vi begynte med brødskive til mini, men mener det var rundt 7 mnd. Tuppa er snart 6,5 mnd. Er det for tidlig å gi henne brødskive nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte når snuppa var 6 mnd. gammel

Skrevet

Tror de sier sånn ca 8 mnd. Husker heller ikke når jeg begynte med eldstemann, men mini har begynt å få nå, nettopp fyllt 7 mnd, vi startet for noen uker siden. Begynte med å la ham smake nå og da, og for ei ukes tid siden begynte vi å gi ham ett fast brødmåltid pr dag. Bitene er bittesmå da, men han koser seg veldig med det :) Må sies at han har hatt 7 tenner ei god stund nå, så tror han trenger litt tyggetrening også :)

Skrevet

Pilten fikk brød dyppet i mm da han var 5 1/2 mnd. Han ville ikke ha grøt og trengte litt mer for å mette magen om kvelden.

Noen synes det er greit med litt biter, andre ikke. Du kan jo bare prøve med noen små biter og se om han vil ha. Evnt kan du starte med å dyppe dem i mm el mme, da er det lettere å tygge for små gommer!

Skrevet

Jeg prøvde først med brødskive da mini var 6 mnd. Men det var ikke noe suksess. Nå når han er ni mnd, har han fått dreisen på det :)

Skrevet

Vi begynte med fast brødmåltid til lunsj nå rett før hun ble 8 mnd.. Og det funker helt fett, selvom det ikke finnes en eneste tann i munnen! =P

Skrevet

Begynte å gi isack brødskive da han var rundt 6 - 6 1/2 mnd. Da så jeg at han var klar for det, fordi han jobbet veldig med maten i munnen. Gikk kjempe fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...