Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen funksjon der man kan endre en hel del tekst fra vanlig liten skrift til CAPS?

Ved å merke den og så trykke et eller annet så alt blir til CAPS på det samme?

Takknemlig hvis noen vet noe om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det finnes en snarvei, men jeg gjør sånn:

Merk den teksten du vil ha i store bokstaver, går inn på Format, Skrift, og så hake av for Kapiteler i dialogboksen som kommer opp. Ruten for dette er på midten, og til høyre i boksen.

Skrevet

Hvis du har word 2007 kan du velge mange skrifttyper som kun er i store bokstaver, marker teksten og velg en av disse. Da blir alle bokstaver store.

Skrevet

Takk. Jeg har ikke 2007-versjonen, men skal prøve å gjøre sånn som kakao foreslår.

:-)

Skrevet

Mulig det er en slik skrift type på 2003 også, jeg husker ikke.

Skrevet

Hvis du bruker kapiteler så bare vær obs på at bokstaver som du har skrevet som stor bokstav fortsatt vil være større enn de andre bokstavene, men alle bokstavene vil være skrevet med store bokstaver. Skjønte du? eller ble det for klønete forklart?

Skrevet

Hm. Tror ikke jeg skjønte det helt, og dessuten fikk jeg det ikke til. Fant ikke der hvor det står "kapitler". Min pc er ¨på engelsk, men jeg skulle jo klare å finne det uansett.

Jaja, kanskje jeg må gjøre det "the hard way". Takk for hjelpen, alle sammen

=)

Skrevet

Altså, jeg har word 2003 her og har den har en egen funksjon for å lage store bokstaver! Gå inn på det som på norsk heter Format (ligger mellom Sett inn og Verktøy) Velg Skrift (ligger øverst på menyen og er merket med en stor A) Nå skal du ha fått frem en boks der du kan redigere teksten. Under punktet Effekter har du mange valg bla. Kapiteler og Store bokstaver. Huk av for store bokstaver og trykk OK. Husk at før du gjør denne prosessen så må du merke teksten du skal ha stor!

Skrevet

Du får opp dialogboksen "Skrift"? I den boksen er det først tre kolonner med valg av teksttype osv.

Lenger ned er det totalt (på min i alle fall) 11 bokser hvor du kan hake av, for skyggelegging, gjennomstrek osv. Helt til høyre er det tre bokser, den øverste er Kapiteler, den andre er Store Bokstaver. Velg en av disse.

Med Kapiteler får du store bokstaver, men den første bokstaven i et navn eller etter punktum er enda litt større, som en forbokstav ellers, liksom.

Med Store Bokstaver blir alle boksavene like store.

Skrevet

YeS!! Nå klarte jeg det! Tuusen takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...