Gå til innhold

Feriepenger...litt sånn utenfor tema...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feriepengene kommer den 12! Hurra!!!!.....men jeg lurer på noe.....får man bare feriepenger, men ikke noe månedslønn, eller? Får man begge deler? Er grønn på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man bare får feriepenger, disse er istedet for en månedslønn. Hvis man tar ferie på et annet tidspunkt og ønsker litt ekstra da må man spare det overskytende.Jeg er kommunalt ansatt og blir derfor trukket fem uker i lønn hvis ikke annet er avtalt pga jeg har rett på fem uker ferie.

Skrevet

det gjelder vel bare fast ansatte og ikke de som går på timer??

Skrevet

alt itte kor du jobbe...me får begge deler på ein gang,men når me tar ut ferie får me ingenting de ukene....

Skrevet

Ja, de som jobber timer får selvsagt betalt for de timene de har jobbet + feriepenger. Tar en ikke ferie får en også full lønn...men det er vel ikke så mange som gjør det da;o)

Skrevet

Mange steder er det også sånn at en får feriepenger og ikke noe lønn i juni, så får en full lønn senere uansett om en har ferie da eller ikke....at en blir trukket for ferieukene den mnd en får feriepengene, selv om en tar ferien senere....hvis du skjønner;o)

Skrevet

Feriepenger er i stedet for lønn. Fast ansatte får derfor feriepenger i stedet for julilønn, så kan vi ta lønnet ferie når vi vil i løpet av året.

Jobber du som vikar/deltid/timer får du både feriepenger og junilønn, men da får du altså ikke betalt de dagene/ukene du tar deg ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...