Gå til innhold

Eeehee... Tror vannet gikk istad jeg! (ekkelt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

listet meg opp for den vanlige første do turen min og inn vei på badet så "boblet" dset liksom...

kommer på WC litt blod/slim i truseinnlegg og når jeg tørker meg...

er vannet gått nå liksom???

herregud, føler meg som den 1.gangs fødenede akk nå jo... :o)

vannet gikk aldri med snuppa, strtet med riier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når vannet mitt gikk, så dryppa det på en måte først, så bare rant det ut som om jeg tissa på meg, trodde jo det først, men kjente jo at det kom fra feil hull =P hehe..

men renner det no? eller var det bare litt bobling og slim? kunne jo vært slimproppen da?

Skrevet

Hvis vannet hadde gått, hadde den bare rennet ut mye vann.. Hva om det er slompropp eller hva det het igjen.. ?

Skrevet

Bare blod/slim og ikke vann?

Høres mer ut som slimproppen for meg.

Skrevet

hmmmmm....

tja, kanskje det "bare" var den berømmelige slimproppen!??

den gikk heller aldri med snuppa... :o)

huff, kjenner at jeg ikke er helt klar for å føde alikevel gitt, hehe..

tross det er 5 dagen over nå! :oD

nei det renner liksom ikke slik som jeg hadde forestlit meg i grunn...

sa liksom bare "blobb" 2x mens jeg gikk på badet....

herregud å her sitter jeg veit!!!!

heheh...

dere er jo så god å ha!!! :o))

får tusle litt rundt å se det ann...

men har 2-2,5time til nærmeste sykehus....

Skrevet

hehe, får håpe det skjer no iløpet av natten da, og dette klarer du =) men du merker om vannet har gått,, for da renner det uten og stoppe.. men er du usikker så er det jo bare å ringe føden da, eller holde oss dibbere oppdatert =P hehe..

Skrevet

Vannavgang kan være både mye og sildring.

Men jeg antar at det i alle fall vil komme ut litt om det er vannet som har gått. Er du usikker så ring føden, det skal du jo ved vannavgang.

Men det du skriver høres som sagt ut som slimproppen for meg da. Men vi er så forskjellige;)

Lykke til!

Og forresten, andremann kan komme en del raskere enn første så har du lang reisevei er det kanskje greit å snakke med føden.

Ikke moro å sitte ett par timer i bil med sterke rier og lure på om du rekker frem i tide eller ikke.

Skrevet

ja, er det var vel det i grunn...

kjenner jeg blir grepet av en stund med PANIKK her nå ja,hehe.. ;oD

vil føde, vil ikke føde.... :oD

Skrevet

tenker på å ringe å høre...

bare for sikkerhets skyld, men det var nok slimproppen når jeg ser det dere har skrevet! :o)

tenkte ikke på den en gang jeg.. :o)

har IKKE ment å føde i noen ambulanse nei... :o/

det er vel det værste som kan skje.. :o)

fødselen med snuppa var på hele 26 timer og håper at denne tassen ikke bruker SÅ lang tid nei.. :o)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ville bare kommentere med det at en merker når vannet har gått...dette stemmer jo ikke,- noen ganger så lekker det bare litt om gangen, og da er det ikke så sikkert at den gravide legger merke til det.

Men høres ikke som det var vannet som hadde gått hos deg, Lilla.

Skrevet

Hehe, den lyder kjent.

Pluttselig husker man at det var kanskje ikke bare gøy å føde.

Man smaker litt på hvor umulig det egentlig er å få ut ungen.

Men min erfaring er at når riene har kommet igang så har følelsen av at dette går strålende kommet tilbake. Og jeg har husket at jeg egentlig har god kontroll over situasjonen og at det faktisk går veldig bra.

Det er en jobb du skal gjøre, med en sinnsyk belønning etterpå.

Jeg må innrømme at jeg misunner deg aldri så lite....fødslene mine har vært helt fantastiske.

Masse masse lykke til, husk å jobbe med kroppen så kjenner du snart igjen at det er fullt overkommelig og egentlig ganske så bra!

Og fødslene blir jo bare bedre og bedre for hver gang!

Skrevet

hehe, skjønner det.. husker når vannet mitt gikk så var jeg usikker på om jeg ville føde eller ei =P men dette går så bra vettu =) merker du noe mer "uvanlig"? ringt føden?

Skrevet

Da jeg fødte sildret det bare litt.

Jeg visste ikke hva det var, om jeg tisset på meg eller noe, hehe:)

Så jeg trykte litt og da kjente jeg at resten av vannet gikk! :D

Det var forøvrig på sykehuset, vannet begynte å sildre i ambulansen, så skjedde det ikke noe mer, åsså kom på sykehuset over 2timer senere og da begynte det å sildre litt igjen..

Da jeg fødte så var det masse blodslimaktig i trusa, 1time etter kjente jeg at vannet sildret.

Jeg ville ringt til føden i og me at du har så lang vei.

Og du har krav på helikopter åsså, om det skulle skje noe.

Det har alle over 2timer å kjøre (som jm min sa....)

Skrevet

tusen takk for fine ord Dailis!!!!

trenker det.. :oD

*phuuu*

var nok bare slimproppen som gikk ja, men tror ikke jeg komme rtilå sove noe særlig i natt nei... hehe... ;oD

tror jeg kvakk litt og trakk litt forhastetede beslutnonger.. thihiii.. ;oD

Skrevet

Hehe, skjønner at det ikke er så lett nei.

Jeg velger å være masete å slenge med deg et par råd.

Slapp godt av under åpningsriene, i absolutt hele kroppen. Og bruk tyngdekraften under pressriene, særlig fint om pappaen kan hjelpe til å passe på at du presser hodet ditt nedover og ikke oppover.

Hadde en jordmor som sa en del om slikt, hehe, får en del råd med seg når man driver og føder annen hvert år:P

Lykke til igjen, håper du enten føder kjapt eller klarer å slappe av litt.

Skrevet

Det kan være lommen mellom livmortappen og hodet til babyen. Da renner det litt og mange merker ikke at vannet går en gang. Men er det fostervann så skal det visstnok renne litt hele tiden.

På meg sa det bare splæsj så var det rene eksplosjonen i senga. Det fosset som bare det.

Blir spennende å høre hva som skjer nå da. Blir nok baby på deg snart :)

Skrevet

ja, det var nok ikke vannet som gikk... :o)

og baby blir det visst snart!!!! :o)

alt ble så mye "lysere" nå....

5 dagen over og hadde sett for meg å gå evig gravid! hehe...

Skrevet

Ringt føden?

Skrevet

*dytte litt* hvordan går det..?

Skrevet

det kan være slimproppen men også vannet. hos meg har vannet gått begge gangene og første gangen var det så lite at jeg ikke forsto det. var bare fuktig og skvettet litt på meg når jeg reiste meg fort.

andre gangen var det slik du beskriver det. og så gikk resten av vannet på sykehuset rett før pressriene og da fosset det skikkelig.

ring føden eller jordmor og snakk med di. di andbefaler deg sikket å ha på et bind åg komme slik at de får undersøkt det det lukter jo litt spesielt. og de kan undersøke deg.

Skrevet

Var nok ikke vannet nei..Da renner det masse ut!! Ingen tvil hehe..Masse lykke til :)

Skrevet

Feil, mamma25 + en vakker sønn. Det trenger ikke renne masse ut. Det kommer helt an på HVOR det har gått hull på fosterhinna. Begge mine fødsler har startet med vannavgang, første gangen kom det bare litt, andre gangen kom det MYE.

Lykke til til HI om det ikke var vannet, så er det uansett ikke mange dagene til du får hilse på nurket ditt...

Skrevet

Men det der hørtes uansett ut som klassisk slimpropp.

Skrevet

Ville bare si at min første kom 24 timer etter at slimproppen gikk, nummer 2 kom 4-5 timer etter at slimproppen gikk, så kan godt skje noe raskt nå siden du er såpass på overtid også.

Har du kjent noe til rier??

Skrevet

JEg kjente bare "bobling" innimellom når vannet gikk her. Gikk å kjente på "boblingen" som kom med noen min mellomrom og noen klatter blank klissen veske i truseinlegget. Måtte skifte truseinlegg ganske ofte da. Men jeg trodde det bare var utflod, men var vist vannet ja..

Så trenger ikke å komme som en foss, kan komme bare litt og litt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...