Gjest Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Noen som har denne og kan fortelle/anbefale litt?! Eller kanskje klage litt!? Jeg skal kjøpe ny vogn og denne står på toppen av ønskelisten...
24timersmamma Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Hei! Vi har Mutsy Uran Rider, og er veldig fornøyd med den. Positivt: 4 hjuling, men likevel fleksibiliteten til en 3-hjuling siden de bakerste hjula svinger. Flott at håndtaket kan slås ned. Kjempefint f.eks i heiser med liten plass. Gjør også at vogna tar mindre plass inne. Enkel å slå sammen, og den ser bra ut! Negativt: Liten shoppingbag, man må også venne seg til dette med at begge bak-hjulene svinger. Tenk som i en bil! Og plastikken på shoppingbagen ryker med en gang. I tillegg om du tar skinn-trekk på håndtaket, så kryper skinnet ut fra metall-dingsen i midten ganske fort. Og sømmen vrir seg slik at den kan "gnage" litt i hånda (om du ikke er supersterk og kan vri det tilbake...jeg klarer ikke det, men gubben klarer.. Liggedelen er kanskje litt liten. Og den er litt tung - når du skal løfte den i bilen. Oppsummeringsvis: Kanskje mye negativt, men da har du grunnlaget til å ta et godt valg, og vi synes uansett at den er bra, og ville kjøpt den igjen om vi fikk valget. Vi er iallefall fornøyd; men dette er også vårt første barn, så har ikke mye erfaring! Lykke til med valget!
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Vi er veldig fornøyd med vår! Enig i at den bagen under er litt liten, men det gjør egentlig ikke så mye. Veldig enkelt å slå opp og ned, og super og trille!
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Nå er jo Embla 9 mnd, så bagen trenger jeg jo ikke akkurat da:p Har lurt på å kjøpe med bag til neste barn, men blir nestemann som hun jeg har nå så er det over i sportsvogn før 5 mnd:p Tusen takk for gode svar!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 ny vogn igjen, har ikke du en del vogner fra før? skikkelig vogn dille. jaja jeg har jo sko dilla selv så.
Murmeline Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Septemberstjerna har Mutsy (vet ikke modell, men den vanlige svarte, ikke den med hardskall-babybag), og det hun ikke liker er: lite shoppingnett, og plasten i den sprakk med en gang det ble kuldegrader. Hun fikk ny tror jeg.. Fikk aldri adapter til maxi cosi, var visst forsinkelser i produksjonen. Vintertrekket (vindtrekk) til bagvognen hadde ikke oppover-kant, så det ble snøføyke rett inn i vognen, måtte derfor bruke helseteppe foran i vinter. De har passat de også, og vognen går bare inn på langs, pga styret blir langt når vogna slåes sammen (er jo ikke brekk-styre, men teleskop..) Ellers er svingunderstellet digg! Har testet den litt, morsom å kjøre:)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Hehe, da slapp jeg å skrive alt selv! Kan jo legge til at det er en genial shopping/butikk vogn- kan manøvreres med en hånd, mens du bærer kurv eller klær i den andre. Har ikke fått nytt handlenett enda, men Stera skulle sende det til Spareland Barn, så jeg skal hente det der. Hørte noen løse rykter om at Babyshop skulle slutte å selge Mutsy pga mye tull, kan det stemme? Hmm.. Ellers er den litt stiv og stumpete på isete snøklumpføre. Da fikk ikke snuppa mi sove ihvertfall... Men jeg er såpass fornøyd at vi vil spare vogna til en event nestemann. Foreløpig ihvertfall, kan jo hende jeg vil ha ny når den tid kommer men... Må være litt økonomisk også! Skulle jeg valgt om igjen, ville jeg valgt typen Joey i steden for Cargo. Men det er kun pga litt annerledes bag-opplegg...
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Da er den nye vognen i hus og prøvekjørt i 2 dager. Foreløpig er jeg kjempefornøyd egentlig. Men lurer på et par tre småting. Setet på sportsdelen er liksom "løst" når jeg dytter fra undersiden. Dette gjør at min temperamentsklump sklir ut og henger i selene når hun blir sint. Går det an å få den til å ikke være sånn? Hvordan i alledager får jeg slått den sammen uten å løsne sportsdelen når den er bakovervendt? Og hva er de to pastdingsene under sportsdelen til? Er det godt gjemte bærehåndtak på bagen (baby-team 01)? Tror det (så langt) var det hele:) Hehe... Egentlig var det mye jeg lurte på... *gliiise* Og anonym, jada, litt vogndille har jeg, men nå arvet jeg en Simo Kombi som var 7 år gammel, jeg arvet ABC Cityen som var 8/9 år, samme med ABC paraplytrilla, Carenaen har jeg kjøpt selv og betalt hele fete 999,- for. Så at jeg unner meg en dyrere vogn nå, bare fordi jeg har lyst, ja det synes jeg at jeg har fortjent! Og skodilla, joda, håper den kommer tilbake når jeg er "ferdig" med å bruke alle pengene mine på lillemor til enhver tid!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Gratulerer så mye med ny vogn Tilla!! Skal prøve å svare så jeg kan... Setet vårt er også "løst", aner ikke hvordan man kan feste det. Men det er jo to knapper på sidene med en slags strek på, som har noe med det løse sete-greiene å gjøre. Men vi har ikke utforsket hvordan... Det går nok ikke å slå den sammen når sportdelen står bakover. Det samme gjelder bag-delen, da blir den helt skakk og feil liksom... Men for min del synes jeg det er mye lettere å ta inn og ut av bilen når understell og vogn er hver for seg. Jeg har også lurt på hva de to bøyde plastpinne-dingsene under er til. Det må jo ha en eller annen funksjon?? Eller er det bare for å irritere meg når de hekter seg borti alt jeg putter i handlekurven? Hmmm... Bærehåndtak på bagen? Den skjønte jeg ikke.. (Baby-team 01??) Vi har bærehåndtak på bagen vår, men ikke sportsdelen.. Dette ble kanskje litt klønete svart, men jeg skal prøve å utdype hvis det er noe mer som er uklart... God trillings videre!!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 En innviklet bruksanvisning (synes jeg), men det str noe greier her... http://www.stera.no/pdf/bruksanvisning_urbanrider.pdf
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Tusen takk septemberstjerna! Finner ikke bærehåndtakene på bagen, men jeg finner sikkert ut av det innen jeg trenger å bruke bag igjen;) Har funnet ut av de small/large greiene. Dersom man vrir de begge samtidig stiller man liksom størrelsen på den delen de små har under rumpa. Den blir dypere liksom når den står på large. Tusen takk for masse flott hjelp!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Lurer på om jeg så den vogna på Finn... Kommer den fra Skjetten og kostet 2800? På bildene ser jeg i hvert fall bærehåndtakene på bagen, tror de ligger i en lomme ved fotenden på den typen. Den er litt annerledes enn min, jeg ville heller hatt denne modellen.... http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10359999&reference=9/103/599/99_-331160422.jpg&adheading=Mutsy+Urban+Rider+kombivogn&sid=xz3aTL6YPBN762275&adTypeId=67 Si ifra hvis du finner ut av de plastkrokene under sportsdelen da!! Jeg registrerte med på Mutsy sin side i stad med nr som står under vogna, og kunne da laste ned bruksanvisning. Kan jo hende det står noe mer lurt der... Har ikke ork til å begynne å lese den nå.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Tillab! Funnet bæreselene? Eller funnet ut om krokene? (Det skulle forresten stå "registrerte meG", ikke meD.. I siste avsnittet på det siste innlegget mitt.. )
Gjest Skrevet 17. juni 2007 #14 Skrevet 17. juni 2007 Har funnet bæredingsene, trodde det var seler til å feste ungen med jeg:p *blond* Men det var ikke den fra Skjetten, det var den i Gressvik til 3000,- Hun slo av på prisen ved hurtig avgjørelse. Blå bag og rød sportsdel mao:) Plastdingser er fremdeles et mysterie... Kanskje de funker til noe når jeg snur sittedelen fremover?! Hmmm... Kanskje jeg må gå og prøve?!
*sensommer baby* Skrevet 30. juni 2007 #15 Skrevet 30. juni 2007 er fryktelig darlig til å forklare, men gjør et forsøk; ta en titt inne i trekket, nederst på ryggdelen(på baksiden). der er det en reim med borrelås som er festet med trykknapp. denne skal brukes til å feste setet stabilt når barne sitter mot deg. løsne trykknappen og trekk reimen rundt den øverste av di tynne stengene som går på tvers mellom framjulene. når du snur sittedelen fra den som triller, skal di to plastdingsene settes i mellom di to stengene som går på tvers mellom framjulene. da blir det mer stabilt. det er litt vanskelig å lirke plastdingsene på plass mens man fester sittedelen, men det er en vanesak... håper dere fortår hva jeg mener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå