Gå til innhold

Hvem feiret vi 20-årsdagen til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette jeg sier nå "Hvem feiret vi 20-årsdagen til?" er sitat fra mora mi. Jeg var skikkelig dritdeppa fordi jeg ikke hadde fått meg kjæreste og ennå bodde hjemme hos foreldra mine da jeg fylte 20 år. Og jeg hadde en krangel med mora mi et par dager etter at jeg fylte 20 år, og da var mora mi sur på meg fordi jeg var kranglete og vanskelig. Og ho har alltid vært sånn som skal manipulere til min dårlige samvittighet hvis jeg er vanskelig. I det tilfelle der så skulle ho gi meg dårlig samvittighet fordi jeg var kranglete, fordi mine foreldre hadde nettopp feiret min 20-årsdag. Vi hadde spist dyr middag på restaurant i Oslo, og jeg hadde bla. fått den største søljen til Oslodrakten, og da mente ho at om jeg generelt var deppa i den tiden så hadde jeg ingen rett til å være sur og kranglete mot foreldra mine. Fordi når jeg ble gjort stas på 20-årsdagen min, så skulle jeg være takknemlig for det, og da var det stygt gjort av meg å være sur og kranglete mot foreldra mine de første dagene etterpå. Men det var ikke lett å være meg. Jeg husker jeg syntes det var bittert å fylle 20 og ennå være så avhengig av foreldra mine, og da kokte det av raseri og fortvilelse inni meg. Så jeg måtte bare rase ut av meg.

Skrevet

Det er greit at du var i dårlig humør den dagen og syntes synd på deg selv, for det er lov det. Men jeg synes at du kan fortelle dem at du setter pris på foreldrene dine og alt de gjør for deg nå. Ikke utsett slike ting, for tenk på hvordan du hadde følt det om de plutselig hadde blitt borte og du ikke hadde fått fortalt dem hvor glad du er i dem. Du må ikke utsette slike ting, for en vet aldri hva som vil skje.

Det er dessuten din egen feil at du fremdeles bor hjemme, så du kan ikke skylde på dem for at de passer på deg til tross for at de ikke må det. Vær ekstra snill mot mora di i tida fremover, så vil du bli gladere også, og deretter vil du finne en kjæreste, flytte hjemmefra, og se at livet ditt begynner for alvor.

Lykke til med alt, tullejenta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...