Gå til innhold

Angående penger og studentalenemødre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere som er studenter og alenemødre i inntekt hver måned?

Blir bare litt provosert av veninner som har utbetalt ca 20 000 hver måned. Dette skal de brøfø seg selv og barnet på. Mye av pengene blir "kastet" bort på dyre klær, og fylla når barnefaren har helgesamvær.

Jeg har heldigvis samboer, men vi er begge to studenter og jobber ved siden av studiet og når ikke opp i samme summen, dette på tross av at vi har et ekstra voksent menneske som skal leve. Nesten slik at man blir fristet til å gå fra hverandre på papiret.

Sjønner jo det at praktisk har jeg en mye enklere hverdag en de som er alene. Vi er jo tross to om alt, men synest det er rart at vi taper økonomisk på å holle sammen.

Men det kan jo være at jeg ikke har fått riktig info eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ser lenger ned finner du tidl. tema om dette!!

Skrevet

Har ca 18 000 i mnd jeg, inkl. studielån og lønn...

Hadde ikke klart meg på mindre, har ikke råd til dyre klær og festing. Har jeg noe til overs en mnd ( noe som er sjelden), setter jeg det unna til å betale tilbake studielån, evt til sommeren når jeg ikke har studielån...:/

Her kan du se hvorfor jeg ikke har råd til festing og dyre klær:

18 000

Husleie - 6 000

Strøm - 1 000

Barnehage - 3 000

Barnepass for å gå på jobb/grppearb. på kvelder - 1 500

Telefon - 700

Bensin - 1000

Forsikring - 1000

Da har jeg vel 3800 igjen da.... det går som oftest med til mat/klær/uventede utgifter osv...

Jeg har IKKE råd til mye festing i helgene, IKKE råd til dyre klær til meg selv. Men jeg klager ikke, greier meg fint. Vi greide oss på 18 000 da vi var 3 også. Da tjente pappan litt, og jeg hadde kun studielån. Men jeg synes faktisk økonomien var bedre da... tro det eller ei....

Så, hun venninna di: enten har hun veldig lav levestandard, og betaler minimum i husleie osv....

Ellers prioriterer hun bare feil... tror ikke du må tenke at hun har så god råd akkurat nei...:/

Skrevet

Du kan ikke være helt god i toppen. Dyre moteklær og helgefyll er verken en realitet eller ett ønske hos meg. Og jeg tjente mer som student med jobb enn jeg gjør som studerende alenemor uten mulighet til å beholde jobben min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...