Gå til innhold

Noen som har erfaring med Efedrin her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med det for et par dager siden til gutten min på 15 mnd. pga tørrhoste om natten.

Men i natt har han vært helt umulig! Våknet for 3 timer siden og var helt hyper. Han har nå tullet, tøyset, turnet, grått og alt mulig rart i 3 timer!!

Kan det være bivirkninger fra Efedrinen??

Og går det over i morgen natt om vi ikke gir han mer Efedrin nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, barn kan bli helt hyper av efedrin, det er en vanlig bivirkning. Jenta mi fikk motsatt virkning og ble helt slapp..

Bare ikke gi ham mer i natt, prøv å gi det på morgen og ettermiddag :o)

Skrevet

Hei. Jeg har fått efidrin med solbærsmak til jenta mi flere ganger, når hun har hatt falsk krupp. En av bivirkningene er jo at man blir mer våken og full av fart, for alle både stor og liten. Men legene sier stort sett at dosene de får ikke er store nok til å merke noe særlig til det....bare tull, det er min erfaring hvertfall. Svært få ting er så slitsomt som en kanskje veldig syk unge, med feber, lite pust og mye hosting eller bjeffing som rett og slett ikke klarer å sove fordi medisinene har motsatt effekt, når det de trenger mest av alt er å få sove bort verste delen av sjuka si. Dessuten var den ugrei å få i henne. Ba pent om noe annet som virka bedre sist hun ble syk nå, og da sa legen at det eneste fornuftige var å gi henne cosylan, som har hostedempende og søvndyssende effekt, stikk motsatt. Den smaker litt verre enn den andre, men mange ganger bedre virkning, hun fikk hvertfall hvilt seg litt mellom slagene. Bivikningene er blir borte noen timer etter siste dosen, så med mindre han blir sykere så burde han sove som vanlig i morgen, hvertfall ikke våken og hyper pga medisin.

Skrevet

Sønnen min har tatt efedrin med solbærsmak, han blir ikke hyper av det.. Som vanlig..

Skrevet

Vi kuttet ut efedrin pga. bivirkninger..

har prøvd den selv og ble ubehagelig urolig i kroppen av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...