Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Min kjære er en litt beskjeden type i større folkemengder. Han har fortalt meg at hvis han må holde tale i bryllupet vårt, så vil han ikke gifte seg. Dette er jo i grunnen greit, å jeg respekterer det. Har prøvd å forklare dette til min far, men han mener nok egentlig at hans kommende svigersønn burde være "mann nok" til å takke for bruden. Kjenner at dette er vanskelig! Jeg skal selv ønske folk velkommen, å si at vi velger å ikke noe mere ut av det, men de som vil si noe, skal selvfølgelig få lov til det. Innerst inne skulle jeg ønske at min kjære skulle klart å holde en liten tale.. Er jeg fæl som tenker det? Blir dere skuffet om det ikke blir noen tale fra deres brudgommer?
Fraggelhysa! Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Uff så trist, men det er kanskje ikke så lett for han heller..? Han vil vel kanskje ikke si noe dumt. For syns skyld så kan du hjelpe han å krote ned noen høflighetsfraser som tar kun kort tid å si, sånn at faren din blir fornøyd. Så kan du jo få en litt mer ektefølt tale fra han når det bare er dere to der. ; )
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Hva med å lage små vers sammen, hvor dere leser opp litt hver?! Gjerne humoristisk;);)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg forstår dere så godt!! Mannen min skal heller ikke holde tale (så vidt jeg vet!!). Han hater å stå i sentrum og han hater å få oppmerksomhet. Vi har sagt til alle at det ikke blir noen taler, men de som vil kan selvsagt få si noe... Jeg har tenkt å holde en liten tale (men mannen min vet ikke noe om det ennå), tror ikke det blir noen flere som skal si noe - jeg vil bare ønske folk velkommen og si noen ord til mine foreldre, svigerfamilie og mannen min. Det gjør ingenting for meg at ikke mannen skal holde tale - jeg forstår ham veldig godt, det aller viktigste er at han er komfortabel med situasjonen. Akkurat som deg skulle jeg nok innerst inne ønske at han kunne si noe, men jeg blir ikke skuffet hvis han ikke gjør det... Jeg kjenner ham så inderlig godt, hehehehe =) Når står bryllupet deres? Våres står den 14.07, bare 4 uker og 6 dager igjen =)
Bebis08 Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Jeg skulle også ønske mannen min kunne holde en tale, og det tror jeg han har tenkt til også. Men fordi jeg vet at han gruer seg unormalt mye og har mest lyst til å reise bort, så har jeg bedt han heller skrive en sang. Så jeg vet rett og slett ikke hva som skjer. Jeg ser på det som et kompromiss siden jeg har så lyst til å ha fest med masse folk.
Joikaboll@ Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Jeg forventer ingen tale fra mannen her av den enkle grunn at jeg selv ville ikke klart å få det til. Men jeg tror han kommer til å si noen få ord. En bekjent la hele sin sjel og fritid i å planlegge sin tale til sin kommende fru, han kunne den utenatt frem og tilbake i mange måneder før bryllupet, hadde "generalprøve" med kompiser og alt. Var så godt forberedt og da dagen kom gledet han seg til å endelig skulle få holde talen han har brukt så masse tid på. Han plinget i glasset under middagen mens mange mange gjester satt forventningsfulle rundt bordet å så på han, han som var så godt forberedt fikk hjertet i halsen og klarte så vidt å se på svigerforeldrene med tårevåte øyne og sa; Takk for Anne, før han satte seg. Det sa så mye mer enn 1000 ord, en fantastisk flott tale syntes nå jeg da.
sussa4 Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Jeg blir ikke skuffet i det hele tatt. Vi er faktisk blitt enige om at vi ikke skal tale noen av oss av den enkle grunn at ingen av er noen særlige "talemennesker". Vi vil egentlig ikke ha taler i det hele tatt fra noen (heller ikke sanger) , litt fordi vi også vet at våre forlovere heller ikke er glade i å holde tale. Mulig min kommende svigermor kommer med noen få ord og det får vi bare finne oss i, men hun blir nok også den eneste. Det er slik vi begge ønsker det.
Dronningen! Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 mannen min skrev heller ikke tale til vårt bryllup. OG jeg ble ikke skufffet!!! En tale er bare en liten del av et bryllup og om mannen gruer seg infernalskt til den seansen synes jeg faktisk de skal få slippe. Det skal faktisk være en fin, minnerik dag for han også. Mannen min spilte favorittsangen vår i stedet. "Your my first, my last, my everything" med Barry White. Jeg fikk 3 langstilkede roser da sangen var ferdig og gråt som et lite barn! Den handlingen sa mer enn 1000 ord og var en kjærlighetserklæring til meg uten grenser. La nå mannen få bestemme litt også)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Vi vil ikke ha noen taler, vi. Synes ikke det er noe stas i det hele tatt... Så jeg "får" ingen tale av min kjære, men synes det er helt flott.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Forstår at du blir litt skuffet, men samtidig skjønner jeg mannen din også. Jeg er ikke spesielt glad i å prate i større forsamlinger selv. Så hadde det vært meg så hadde jeg nok kommet over skuffelsen heller enn å utsette mannen min for noe han virkelig ikke ønsker. Se det sånn at hvis han slipper å holde tale, så kanskje han heller gleder seg til den store dagen, i steden for at hele dagen blir borte forsi han gruer seg sånn til å holde tale...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Han er ikkje aleine om å ha det slik. Eg spurte sambuaren min om han såg for seg at me kom til å gifte oss. Det gjorde han ikkje grunna det religiøse som han sa. Kjøpte ikkje heilt den, men fekk det ikkje til å stemme at han var redd for å binde seg heller.. Då me snakka meir om det seinare kom det fram at det var festen som stoppa han. Dette er heilt greit for meg som sjølv kan tenke meg å sleppe festen, så då vert det nok til at me giftar oss likevel : ) Men over til deg, du er ikkje fæl som tenker det, men du bør vel heller ikkje gjere noko meir utav det enn å tenke det. Litt synd om heile dagen skulle bli ødelagt for han fordi han grua seg for å holde tale. Det er jo hans dag og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå