Gå til innhold

Ord delings test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg skikkelig over alle de som ikke vet hvordan man deler ord. En liten test:

"Ord deling er faktisk en viktig del av norsk undervisningen man fikk på grunn skolen. Det er utrolig mange her inne som skulle bedt om lekse hjelp da de gikk på barne skolen og ungdoms skolen.

Da hadde jeg sluppet å irritere meg så sinn sykt over alle disse som faktisk ikke har den minste basis kunnskap om ord deling og rett skriving."

Det VRENGER seg rett og slett i meg når jeg leser dette.

Min konklusjon:

Klarer du å lese testen (og overskriften) uten å kjenne at det kribler i innvoller og uten at irritasjonen vokser så du får lyst til riste den som har skrevet det-

ja, da har du et orddelingsproblem!

- eller var det ord delings problem.....???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at det er mange som sliter med akkurat dette, men det gjør det ikke enklere for meg å lese ord som er feil oppdelt. Jeg hater feilskriving, feil orddeling, sms-språket osv.

Skrevet

Da er vi enige!

HI

Skrevet

argh!

er bare sååå ENIG!!

Skrevet

jeghateralledesomersåutroligbedrevitendeatdefaktisktarsegtidtilårakkenedpåandresskrivefeilerogsrkivemåterdemånemlighaetutroliglitefornuftigliviutgangspunktet.

Skrevet

Må være kjedelig å ha så lite og irritere seg over at man bryr seg om hvordan andre skriver... da kan du ikke ha mye til spennende liv!

Skrevet

jegerheltenigmedanonymoverherharduvirkeligsåliteåtadegtilatduirritererdegoversånnesmåtingsomdette?halloilukenliksomerdetrartdeterkrigiverden??????????????????????????????????????????????????????????

Skrevet

Hvordan kan det ha seg at man kan diskutere alt mulig idiotisk mellom himmel og jord her inne, untatt norsk språk? Noen blir alltid pissesure.

Det er MYE jeg ikke fatter at folk gidder å diskutere her inne, som er laaaaaaaaangt mindre interessant enn språk. Slutt å vær så jævlig forurettet som bare jenter kan ha det med å være.

Skrevet

Er HELT enig!

Det er ikke farlig å føye sammen to ord til ett nytt- selv om det kan synes som om mange er av den oppfatningen!

Skrevet

Hvorfor har det seg sånn at dere regner med at folk som bryr seg om språket enten ikke har et spennende liv eller er bedrevitere?

HI sa jo bare at hun irriterte seg over folk som ikke har fått med seg den grunnleggende barnelærdommen.

Kunne ikke lese i hennes innlegg at hun sa at hun var mye bedre fordi hun vet at barneskolen og graviditetstest skrives i ett ord.

Skal vi da gå ut fra at dere som ikke irriterer dere over bl.a. orddelingsfeil, alle har mindreverdighetskomplekser nettopp fordi dere ikke helt vet hvordan dere skal kommunisere på deres eget morsmål?

Eller vil dere si at det er en feil konklusjon å fatte i og med at den er basert på en så liten del av dere at den konklusjonen ikke vil holde vann?

Skrevet

Kommunisere skriftlig på deres eget morsmål.

Skrevet

De som blir sure når andre påpeker ordfeil, kan bare bli det!! Vi har vår fulle rett til å diskutere og krangle om ALT mulig her inne!

Amen!

Skrevet

haha..Ja,nettopp fordi dette er en krangleside, så har vi vår fulle rett å si ifra hvor tåpelig det er å påpeke ordfeil også. Det er helt latterlig, men selvfølgelig det er det mange diskusjoner her som er. JEG personlig gidder ikke legge ut idiotiske innlegg om hvordan folk skriver. Jeg bryr meg om langt viktigere ting enn det.

Skrevet

Som f.eks hva folk har spist til lunsj i dag, eller hva som har skjedd på home and away? Synes du forresten det er like ok at normenn er helt degenererte når det gjelder matte og narurfag også?

Skrevet

Jeg er helt enig, irriterer meg grønn over orddelingsfeil, gjorde iallefall det før..

Jeg er litt mer tolerant etter at jeg hørte en god kompis uttale seg om dette. Han er kjempesnill og intelligent osv. men innrømmet at han hatet å skrive, fordi han har dysleksi når det gjelder orddeling. Han klarer alt unntatt å vite om ord skal deles eller ikke, han setter gjerne sammen ord som egentlig skal stå hver for seg også.

Fikk så mye sympati med han at jeg ikke klarer å kommentere dette til folk som gjør feil. Mitt forslag er at norsklærere kan legge litt ekstra vekt på dette i grunnskolen. Gjør folk fortsatt feil, så kan det hende at det ikke er deres feil.

Skrevet

Du mente vel kanskje "NORDMENN" og "NATURFAG"?? Bare sånn for å sette det på spissen her. Er vel nødt til å repetere meg selv, for jeg sa at jeg syntes det er MANGE unødvendige diskusjoner her. Denne er en av de. Latterlig, rett og slett!

Skrevet

oi, jeg glemte visst, det heter "Syntes" og ikke "synes".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...