Gå til innhold

Hvordan fordeler dere husarbeidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere like mye? Hvem gjør hva? Har dere en plan over det? Og må den som jobber mest, gjøre minst? Bare nysgjerrig på hvordan andre gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gjør vi det vi kan best, jeg vasker lager mat og han gjør andre praktiske ting.

Skrevet

Jeg gjør så og si alt...

Han rer opp hver dag,

lufter hunden like mye som meg ( noen sjeldne ganger mer) ,

tar oppvaska en gang i skuddåret ,

klipper gresset et par ganger i løpet av sesongen...

Ellers gjør vel jeg resten..

Mest på grunn av at jeg vil ha ting gjort når JEG vil ,

ikke når han ser det for godt til å gjøre det :)

Men jeg er den første til å innrømme at det er som å ha et ekstra barn...he he..

Skrevet

Jeg er kjempe heldig å har en mann som er unik når det gjelder å hjelpe til hjemme.

Han ser hva som trengs å gjøre, og er hverken redd for støvsugeren eller vaskemaskinen:o)

Hvis jeg har vært på tur en dag men barna så kommer jeg som regel hjem til støkent hjem med middagen på bordet.

Men ikke misforstå, det er jeg som gjor det meste av husarbeidet siden jeg går hjemme.Men han er kjempe flink til å hjelpe til når det trengs.

Men tror nok han syns det aller best å være ute å skru og gjøre andre "manneting":o)

"mams"

Skrevet

Min samboer gjør ingenting hvis jeg ikke ber han (les: maser). Leiligheten kan gjerne se helt bomba ut, han bryr seg ikke. Så det husarbeidet blir gjort av meg når jeg ikke orker å se på rotet mer. Men når han først hjelper til så er han veldig flink. Men da har vi gjerne kranglet først...

Skrevet

Sambo leverer barn, jeg henter og lager middag hver ukedag. I helgene lager han middag. Den som ikke lager middag, setter inn oppvasken i oppvaskmaskina. Den som finner at den er full, starter den. Den som finner at maskina er stoppet, tar ut oppvasken og setter den på plass. Vi vasker og støvsuger huset annen hver gang. Vi handler sammen. Stort sett er det jeg som legger knerten. Den som finner at kleskurven er full, setter på en maskin med klesvask.

Jeg bytter dekk på bilen. Han klipper hekken, siden han er lengre enn jeg. Han snekrer og borer mer enn jeg, men når det gjøres, er jeg som regel håndtlanger.

Jeg tror at jeg tar meg mer av blomstene i hagen enn han. Og generelt er jeg nok mer opptatt av å rydde enn han. På den andre sida er det han som sørger for at datamaskina vår og det trådløse nettverket til enhver tid er oppe og går.

Nå som jeg er gravid, tar han absolutt alt av vasking, støvsuging og tungt arbeid.

Skrevet

Vi har "vaskedag" en dag i uka. Da støvsuger jeg og han går etter å vasker (dette inkluderer også at han vasker badet sånn toalett og vask osv). Sånn ellers gjør vi det som vi liker best. Altså jeg gjør alt med klesvask og han gjør alt på kjøkkenet (det vil si lage mat og ta ut og inn av oppvaskmaskinen, tørke over benker og holde det ryddig). Rydde gjør vi litt sånn på tur, vi prøver å holde det ryddig hele tiden så slipper vi ta skippertak =)

Skrevet

Er jeg som gjør så å si alt

Skrevet

må bare innrømme at han er den som gjør mest i hjemmet. jeg har veldig dårlig samvittighet for det, men jeg jobber og rydder jo hele dagen på jobb og vil helst slappe av litt når jeg kommer hjem, men s han må ha alt strålende rent til hver tid! vi er så forskjellige..

Skrevet

Må bare si at det er så rart å se kvinner skrive om menn som "hjelper til" hjemme, som om det var deres hus og han bare var der på besøk. Snodig.

Skrevet

Jada anonym! Det går tydeligvis an å misforstå alt hvis du prøver hardt nok.

Tror faktisk du skjønner hva vi mener,hvis du prøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...