Gå til innhold

Jeg gav bort hele permisjonen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

til mannen min som ble en drittsekk etter at babyen kom! Nå prøver jeg å studere full tid, mens han er hjemme, og han tar et stell og en mating om dagen. Resten tar jeg (kan ikke gå på forelesninger lenger, for han liker ikke å ha muligheten til å stikke ut som han vil), pluss at jeg tar mesteparten av husarbeidet og at jeg alltid må ha gutten vår med når jeg skal treffe venner. Er jeg overfølsom eller? For det mener han... Han mener også at det er mammaen som skal ta seg av barnet selv om pappa har permisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele poenget med pappa permisjonen er vel at pappa skal ha mulighet til å gjøre det samme som mammaene !!

Ikke vondt ment ,

men han høres ut som han er en latsabb som tror han har ferie...

Skrevet

Min mann tok resten av permisjonen, når vår minste var fire måneder.

Jeg sa klart i fra at jeg forventet at HAN tok mesteparten av husarbeidet (skrev en liste over oppgaver hver dag, før jeg reiste på jobb...). Han skulle handle, og han skulle ha maten ferdig når jeg kom hjem., akkurat slik han forventet av meg, når jeg var hjemme!!

Du burde reise på forelesningene, for han kan vel like godt som deg ta med barnet på besøk hos venner!?

Nei, sett ned foten, dette hadde jeg aldri funnet meg i!!

Skrevet

Ærlig talt. Permisjon er jobb, han kan ikke stikke ut som han vil når han er på jobb heller.

Skrevet

Sprør han hva han tror han får betalt for....?

Skrevet

Tror han har godt av at du oppfører deg litt som han. Stikk på forelesning, da har han jo ikke noe valg. Han må jo forstå at han er ganske så lusen? I verste fall får du ta deg en prat med NAV og send han tilbake på jobb. Udugelige menn har en da ikke bruk for. Lykke til.

Skrevet

gu for en drittsekk!!

poenget med at han tar permisjon er jo for at du skal få gjøre ditt, i dette tilfelle, skole..

eg skal ha permisjon frem til jul, og etter nyttår skal eg på skole å pappen hjemme. då forventer eg at han gjør det meste mens eg er på skolen...

Skrevet

Det har han faktisk ikke lov til. Reglene om fødselspermisjon sier at permisjonen skal gå til den som har det daglige ansvaret for barnet (eller noe i den duren). Så på dagtid er barnet og barnestellet og husarbeidet faktisk hans ansvar - ikke ditt.

Du er nødt til å sette hardt mot hardt. Fortell at sånn må det være. Og fortell at din arbeidsdag starter 08.00 og ender 16.00 og at i tida mellom det er det han som må gjøre all jobben.

Sambo og jeg delte likt - seks måneder hver. De første seks tok jeg meg av alt. De neste seks tok han seg av alt. Barnestell, mating, husarbeid, middagslaging etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...