Gå til innhold

Har du økonomisk sans??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før når jeg bodde hjemme kunne jeg bruke opp en mnd. lønn på en uke, var så uansvarlig som få, he he.. Dette var da mtp sommerjobb o.l da..

Er forsåvidt meeeget god på å bruke penger nå også, men er jo myyye mer ansvarlig nå...

Jeg lurer nemlig sambo til å tro at jeg har et pengetre bak i hagen og at absolutt alt jeg handler var på halv pris:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og det at han tror på deg, må bety at han er usannsynlig glad i deg :-)

Skrevet

fysj ja før var jeg såååå uøkonomisk... jobbet fulltid, bodde hjemme, sparte ingen ting ( at det går an å være så dum), betalte ingen ting alt var borte innen en uke... på tull... ble mye bedre- flyttet jo ut og husleie og mat måtte jo betales, men var fremdeles dårlig. nyttårsforsettet mitt for 2007 var å bli flink økonomisk, har gått skikkelig inn for det, og tror faktisk jeg snart kan si jeg med hånden på hjertet har fått litt økonomisk sans. og det er takket være budskjettene mine- uten dem går det rett vest:)

men det er deilig- setter oss et mål at så så mye skla vi ha igjen i sluttet av mnd og har stort sett klart det+mer. så deilig å bevise det for seg selv.

Skrevet

Hehe... Nei, den eier jeg ikke... Men tenkte å trene megselv opp om noen år:-D

Skrevet

er som å lese om dette,tonje hehe

Skrevet

det skulle stå, er som å lese om meg dette

begynner å bli en smule trøtt

Skrevet

Jeg eeeeellllsker å shoppe og jeg å bruke penger =0) men jeg er også veldig gla i å jobbe så da kommer det endel inn også så jeg går ikke i minus pluss endel på bok så da får jeg si jeg har det hi hi =0)

Skrevet

Jaa-a får håpe han er det:o)

Ja, grøss sparte ingenting jeg heller, betalte ingenting hjemme og levde det glada liv.. Fysj:o)

Ja, jeg er glad i å bruke penger men bruker aldri penger jeg ikke har.. Kjøper på kreditt etc. Klippet i stykker mastercardet jeg fikk, må unngå slike fristelser, hi hi..

Hjelpe meg, for nå har jeg jo fått en det t.o.m er mye artigere å handle til enn meg selv:-p

Skrevet

Var flink engang i tiden, helt til jeg begynte å tjene litt penger. Nå har det virkelig gått rett vest. Men om to uker så blir det budsjett, og alt det der. Må jeg virkelig gå inn for å bli flink. Blir det to inntekter å samkjøre, masse husting å fikse og ordne. Så da må vi bli flinke, så starte hardt og brutalt! Spare til bryllupsferie, og bryllup så da har vi hvertfall inspirasjon nok ;)

Skrevet

Jeg elsker å handle, hehe..

Men.. jeg får alltid mye igjen for pengene.

Handler mye på salg..

Når man ser lillegutt sitt klesskap skulle man tro det luktet svidd av visa'en, men det gjør det altså ikke..

Jeg jobber ikke for tiden siden jeg er dårlig, så jeg har under 66% av den gamle lønna mi.

Betaler regninger og boliglån og mat osv osv. og handler klær og utstyr, + at jeg har faste trekk til sparekonto.. men som regel er det faktisk penger igjen når mnd. er over.

Sambo er litt dårligere på det med handling.. han handler mer på impuls uten å undersøke om han kunne spart noe ved å handle et annet sted.

Jeg driver litt mer reasearch og følger litt med på priser og får mer ut av pengene. Kjøper økonomipakninger og sjekker kg prisen på matvarene og kjøper den med lavest kg pris f.eks.

På denne måten så har jeg jo penger til overs til å kjøpe meg ting som er litt større og dyrere uten å måtte spare så lenge på forhånd til den bestemte tingen siden jeg sparer hele tiden... :-)

Joda, er fornøyd med den økonomiske sansen.

Skrevet

Hehe, jepp.. jeg var sånn før selv, men nå er jeg mer "gnien" ;))

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg får faktisk litt angst når jeg bruker penger...får dårlig samvittighet og bekymrer meg unødvendig!:-( Å kjøpe mat, klær til snulla og gaver til andre går greit, men kjøper nesten ingenting til meg selv. Skyldes jo delvis at jeg ikke finner så mange ting til meg selv, men det er ikke hele grunnen.

Så jeg har det nokså godt økonomisk selv om jeg kun får penger fra Lånekassa...veldig greit med tanke på at barnefar ikke eier økonomisk sans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...