Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla 5 mnd fikk for 1 uke siden diare. Hun er i ferd med å få tenner også. Vi begynte med grøt for noen uker siden, men får kun noen skjeer så tror ikke det er allergi. Det som er er at hun bæsjer opp mot 10-15 ganger i døgnet, og det kommer bare litt av gangen. Og det er ofte en blanding av "leire" og helt tynt. Den endrer seg fra bleie til bleie. Hun får mme.

Noen som har noen råd? Legen sa at det ikke var så mye å gjøre, men jeg måtte passe på væskebalansen. Er lei av å skifte bleie hele dagen lang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken grøt gir du da?

Datteren min tålte ikke fiberinnholdet i korngrøtene så bra, selv om hun bare spiste noen få skjeer og hun var iallefall 3-4 mnd eldre enn din jente da vi begynte. (Jeg fullammet henne lenge)

Det endte med diare, så jeg bare blandet 50/50 med mais og risgrøt og da gikk det fint.

Hun tålte ikke knekkebrød heller, av samme grunn. Men hun er 2.5 år nå og tåler alt fint, de små tarmene er så ømfintlige.

Skrevet

jeg gir henne maisgrøt. Har foreløpig gitt noen få skjeer en gang om dagen. Da skal jeg kutte ut grøt dager, og heller forsøke fruktmos eller noe. Men kanskje risgrøt funker bedre? Både hun og jeg er lei av alle bleieskiftene så håper det bedrer seg raskt. Overgangen fra mm til mme ved 4 mnd alder gikk fint, og har ikke trengt å gi malt, så tåler i alle fall det.

Skrevet

Du kan jo prøve med risgrøt da, men tror det er mye som skal til dersom de reagerer på maisgrøt.

Eller litt avocado og kokt potet most med smør/margarin.

Vet hvordan du har det med mange bleieskift iallefall, da Store -snuppa mi i tillegg til å være var ovenfor fiberinnholdet i maten, ikke tåler fisk, melk og soya (hun fikk forøvrig skikkelig diare av banan, tålte ikke den store mengden fruktsukker) og da hadde i tillegg udiagnostisert eggallergi.

(Jeg ammet henne og gikk på streng melke-og soyafri diett, men eggene jeg spiste reagerte hun visst også på.Merket det ikkke før jeg hade sluttet å amme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...