rigmora :-Oline-: Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 ÅH! eg helde på å bli gal, alt eg har lyst på til lusj er skjeve med reker og majones! ingenting anna frista.. men d har eg hørt eg ikkje skal ete? Kofføre ikkje ?
frk.ise Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 snakket senest i dag me tanta mi so e jormor om detta- hu sei at det ikke e farlig i begrensa former, men de må være ferskest mulig. eg tar nu sjansen:) elsker reker........
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Og det kan du godt spise!!! :-) Er ikke noe problem å spise reker og annen sjømat. Den eneste tingen du skal holde deg unna er rått kjøtt - resten er gammeldags og avleggse meninger... So dig in!!! :-)
*Smiley* Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Du kan fint spise reker.Så kos deg og mums i vei:)
ruffen Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Det er under amming man skal være forsiktig med reker. Spis i vei og kos deg! Jeg spiste selv reker her en dag, men akkurat litt for mye, så nå byr det meg i mot å bare tenke på reker...huff.. Av sjømat har jeg hørt man skal holde seg unna krabbeklør og østers.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 åhh ja. reker er nammis:) Her om dagen bare MÅTTE jeg ned på kaia å kjøpe ferske reker. var himmelsk, og deilig god melon til dessert. ÅH, nå fikk jeg lyst på det igjen... hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Krabbeklør er OK, det er resten av krabben du bør holde deg unna..
rigmora :-Oline-: Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2007 Håper det går bra ja:) eg skal ha reker til lusnj i måra!! jippi! men d e greit med reker i lake og?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Du vet vel at helsemyndighetenes anbefalinger når det gjelder gravide og mat ligger i sin fullstendige liste på matportalen.no? Reker i lake er jo det beste, siden de er kokt. Kokt sjømat går helt greit. Men altså: lettere å gå inn på matportalen enn å spørre her, hvor du får mange både riktige og uriktige svar.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 Kunne ikke vært mer enig! Gå inn et sted der du får de riktige svarene. Jeg synes faktisk at det er betenkelig at noen faktisk gir fullstendig GALE svar. Skal man gi råd til noen som er i tvil, så bør man i det minste vite hva som er det rette selv. Nei, gå inn på matportalen.no du.
Pimienta Skrevet 10. juni 2007 #11 Skrevet 10. juni 2007 Alle rosa reker er kokt. :-) Så spis nå heller de gode ferske fra kaien/fiskehandleren enn de triste små som smaker saltlake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå