Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 har vært litt slapp i det siste .... fikk en time til legen , og tok blodprøver , den viste at jeg hadde lite folat i kroppen , og at dette var et viktig vitamin , og at jeg måtte ta tabletter.... men det jeg er bekymret for et om dette er skadelig for den lille i magen ???
MAHG Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Trodde at folat var noe en skulle ta i begynelsen av svangerskapet. Lite jern gjør deg slapp. Sa de noe om det da? Vet at det finnes tabletter som inneholder både jern og folat. Kanskje det har vært noe.
Mayla;) Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Folat er absolutt ikke farlig, og du kan fint ta det utover de første 3 mnd av svangerskapet. Jeg bruker "Alt i ett vitaminer for gravide", og der er det folat.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 men er det skadelig for barnet om jeg har mangel på det ?? trodde man bare skulle ta det de første tre mnd jeg .... ?? sa ingenting om at jeg manglet jern, bare folat. og at jeg måtte komme tilbake etter sommeren for å få ny prøve ( termin i juli )
lemontree Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Kanskje kroppen din har gitt alt den har til babisen, så går det litt ut over deg? Ta tilskudd du, jeg tar også multivitamin der det er folat i tillegg til en del annet. Ellers er det folat i bla.a. havregryn og brokkoli, har jeg hørt. Har forstått det slik at det er viktig med ekstra tilskudd de første tre månedene fordi det er da det meste virkelig dannes, setter seg og binder seg sammen - folat trengs særlig for å binde sammen. I andre og tredje trimester vokser organene og modnes videre, men da er vist alle delene "på plass og skrudd sammen", (utrolig nok!). Vi vet så mye nå, og får to deler bekymringer pr del kunnskap, virker det som. Ingen av våre mødre tok folat...? Jeg ville tatt det med ro, parkert bekymringene og tatt det tilskuddet legen sier trengs. Håper du føler deg mindre slapp også, etterhvert!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 takk for råd godt å få det " ut og få pratet med noen " ... har merket at jeg blir VELDIG fort bekymret... vil liksom ikke at noe skal skje med lille barnet i magen min .. vil at han skal ha det bra , og komme ut frisk og sunn
lemontree Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Det vil vi alle. Og så blir de født, og da er vi redd for krybbedød, og så skal de i barnehagen, og da hører vi om sykdommer de kan få, og så begynner de på skolen, og da er vi redd for at de ikke skal få venner, og så kommer tenårene, og da vet vi ingenting om hva de driver med og ligger våkne om natta... det er fordi vi er så innmari glade i dem. Høres ikke ut som at legen var særlig bekymret, da ville han kanskje undersøkt barnet nærmere? Ta det med ro nå, det er jo nettopp så VELDIG bra for babyen!
Nina76. Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Man skal ta folattilskudd fordi mangel på folat øker sjangsen for ryggmargsbrokk hos babyen. Men det er viktigst i første trimester. Videre bruker kroppen din folat til babybyggingen, men babyen blir prioritert over deg selv. Der ser du, du er en god mor allerede. Det går nok helt bra med både deg og babyen, men siden babyen får all folaten blir det kanskje for lite til deg. Ta tilskuddet så skal du se din egen almenntilstand blir bedre også. babyen har det nok helt flott. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 hehe ... ja, det er så sant så sant Vankelig å ikke tenke på det av å til vettu... rart at man blir så fort / å så INNMARI glad i noen som ligger inni magen ... skal prøve ta det med ro å ikke tenke på det !! Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå