mamma&piratene Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Har en brio kombi vogn som ble kjøpt på denne tiden i fjor. Mini ble født i november , så er brukt siden da. Da jeg skulle ha han i sta , "knakk" det ene festet ved der fjæringen er på ene siden , på understellet. Var skikkelig ekkelt for han lå i vogna. Så nå er den heeelt skeiv å går ikke an å bruke. Kjøpte den på babyshop. Hva har jeg krav på? Sender de den på reperasjon? Må jeg betale ? Og hvor lang tid tar det ? Uff er jo helt avhengig av vogn og ikke har vi råd til å kjøpe en ny !
LegallyBlond Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Skjedde noe liknende med vår brio kombi kjøpt i 2005. Jeg hadde heldigvis tatt vare på kvitteringen, butikken tok den inn igjen og den ble sendt på reperasjon. Fikk låne vogn i mellomtiden (en helt ny en) og fikk vogna tilbake god som ny. Ingen problemer med den i etterkant, og betalte ikke en krone for noe som helst.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Så vidt jeg vet, så er det 2 års garanti på vogner i Norge (det fikk vi på vår Emmaljunga i hvertfall...), så det er bare å gå til butikken der den ble kjøpt å klage.
Kamomille Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 du ahr 2 års garanti og 5 års reklamasjonsfrist. De kan frosøke å reparere vogna. Da får du lne vogn eller evt bare understell i mellomtiden:)
hønepøne;-) Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 det var akkurat dette som var svakheten i testen de skrev om i forrige utgave av "foreldre og barn". Referer til den når du snakker med de i butikken.
mamma&piratene Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2007 Ok, så jeg er nødt til å ha kvittering ? Er ikke helt sikker på hvor den er akkurat nå da vi har flyttet etter den ble kjøpt. Men mener å huske at de skrev inn på data navnet mitt + adr å sånn da jeg kjøpte , kanskje det holder ? Eller så skal d være mulig å finne den *lete lete*
Kamomille Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 du fikk et garantibevis da du kjøpte vognen. det skal du helst ta med. Men babyshop nøyer seg også med vanlig kvittering eller kopi av kontoutskrift hvis du betalte med kort:)
benteeli Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har levert inn både simovognen min og GTvognen for reprasjoner og begge har blitt reparert uten kostnad. Simovognen er 2000-modell, men de gjorde det likevel gratis. Super service GT-vognen var under 2 år gammel, men jeg manglet garantien for jeg hadde kjøpt den brukt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 Er vel ihvertfall ett eller 2 års garanti på den. Ta den med i butikkenn så fikser de det for deg. Husk kvittering.
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 det som du beskriver her, skjedde med min vogn også. du har helt sikkert rett på å få den fikset gratis, men der jeg fikset min kostet det ca 100 kr og de gjorde det på 20 min. så om du ikke har kvitteringen er det jo ikke det største tapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå