Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Jenta mi har fått skikkelig eksem etter at sola er kommet fram, hun kan ikke være i sola 1 time en gang så blir hun full av utslett. Er det noe som kan gjøres? Var hos legen, og den eneste beskjeden jeg fikk da var at jeg måtte smøre og prøve å unngå sol...Dette er jo noe man kan tenke seg til selv, og allerede har gjort. Har jo nesten ikke lyst til å ta henne med i bhg en gang pga. at de er jo ute i sola hele dagen. Kan noen gi meg noen gode råd? Hva kan jeg smøre på hvis hun begynner å klø? Takker for svar!
beentheredonethattwice Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har hatt soleksem hele mitt liv. Du burde smøre datteren din med solkrem før barnehagen starter, for så å kle henne i tynne klær med lange armer. Regner med at hun ikke har dette i ansiktet eller på beina. Men har hun det, ta på henne en lett bukse/hatt! Si fra til tantene i barnehagen om dette, så gjør de sikkert alt for å unngå at hun sitter pang i sola. Barn er jo i bevegelse hele tiden, så de blir jevnt brune på kroppen. Aloe Vera husker jeg jeg smurte på etter soling. Den lindrer og kjøler ned huden. Spør på apoteket også! Men jeg tror det beste er å ha henne litt i solen hver gang det er sol, så huden hennes får gradvis bygget seg opp. Lykke til :0)
M&T mamma Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har også hatt soleksem hele mitt liv og har samme erfaring som meg&knøttet. Det er UVA strålene som gir oss soleksem, derfor virker å smøre inn med solkrem. Jo mer beskyttelse mot UVA stråler det er i solkremen jo bedre er det.
Draculababy Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Sønnen min fikk kraftig soleksem i forrige uke og det ble bare verre og verre, spredte seg mer utover enda jeg smurte på med solkrem og brukte klær utenpå. Så jeg smurte på Mildison, det er en reseptfri hydrokortison krem. Smurte to kvelder og så var eksemen borte. Du må være klar over at med soleksem så må du også smøre solkrem under klærene for de strålene som gir oss soleksem trenger igjennom klær. ( Det leste jeg i alle fall et sted på Internett ). Ellers må du smøre med fuktighetskrem også sånn at huden ikke tørker ut for hvis den tørker ut blir eksemet verre. Men soleksem forsvinner som regel, eller blir mye bedre etter hvert som huden blir vant til solen, så det er håp både for jenta di og gutten min:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå