Cat.68 Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Og hva er deres argument for eller mot? Jeg bruker nåmer, men har ikke altid gjort det. Jeg bruker den nå fordi jeg ikke føler jeg kan kreve av ungene mine heller å bruke hjelm hvis jeg selv ikke gjør det. Dessuten er det min plikt som forelder og beskytte meg mot unødvendige farer slik at de ikke mister moren sin unødvendig!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Jeg bruker også alltid av samme grunner du har igrunn. Ikke hjelm = ikke sykkel er det i huset her for voksen og for barn. Greit å beskytte seg for hodeskader som lett kan oppstå hvis man sykler uten hjelm og faller.
En_av_hver Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Ja, deg gjør jeg. Har vært på altfor mange ulykker hvor folk ikke har brukt hjelm, og det er IKKE bra;-(
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Bruker den alltid, og nekter mann og barn å nærme seg sykkelen uten. Gir også egne foreldre og svigerforeldre en overhaling med jevne mellomrom. Jeg synes det grenser til tegn på manglende intelligens å sykle uten hjelm. På lik linje med å kjøre bil uten sikkerhetsbelte og ungene springende løse i bilen.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Jeg gjør faktisk alltid det, og gjorde det også før jeg fikk barn. Er veldig forsiktig av natur.
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Jeg sykler ikke, men hvis jeg skulle gjort det hadde jeg brukt hjelm! Har sett hvor ille man kan skade seg av å droppe det. Både mannen og datteren her i huset bruker hjelm. Ellers hadde jeg gjemt syklene deres.
--arkin-- Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 nei, de har jeg ikke brukt siden jeg en 10-11 år.. har egentlig ikke noen argumenter for at jeg ikke bruker det..
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 9. juni 2007 #8 Skrevet 9. juni 2007 ja det gjør jeg alltid. Jeg må gå foran som et godt eksempel. Dessuten kjører folk ofte som idioter
Blomman Skrevet 9. juni 2007 #9 Skrevet 9. juni 2007 jepp- både for å være et godt forbilde og for å beskytte hodet mitt. bruker hjelm både når je sykler med og uten unger
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Sykkel,, hva er det? hehe neida lurer på å kjøpe meg ny sykkel nå og sykkelsete til snuppa,, da blir det selvfølgelig hjelm på oss begge. Har vokst fra den fjortisperioden hvor hjelm var "ut" sikkerheten kommer først
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 her bruker alle ALLE hjelm....årsaken er vel åpenbar:)
Edel Gran Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Hele familien bruker hjelm, og vi voksne har gjort det i mange år, siden før vi fikk barn også. For meg blir det og sykle uten hjelm på hodet like feil som å kjøre bil uten bilbelte på. Ble påkjørt av en bilist engang, og da sprakk hele hjelmen min i to. Glad det var hjelmen, og ikke skolten min....
så var vi 4 Skrevet 9. juni 2007 #14 Skrevet 9. juni 2007 Jeg bruker hjelm når jeg sykler (nå, ikke når jeg var yngre da). Liker livet og har ikke lyst å satse det for noe så tåpelig som å unngå hjelm. Dessuten praktiserer unger det de ser, og ikke det de blir fortalt.
Kamomille Skrevet 9. juni 2007 #15 Skrevet 9. juni 2007 her måtte mannen min fint skaffe seg hjelm da jeg kom inn i huset:) Jeg bruker selv hjelm og eldstemann får ikke sykle uten hjelm - selv på gårdsplassen:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. juni 2007 #16 Skrevet 9. juni 2007 Jeg sykler ikke. Men sambo har sykkel men ikke hjelm (han bruker ikke den sykkelen så mye da, men han skal begynne å sykle småen til bhg. fra september.. Skal jammen kjøpe hjelm til han. Småen bruker hjelm.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. juni 2007 #17 Skrevet 10. juni 2007 Har ikke sykla etter at jeg blei mamma, og her i Oslo har jeg ingen sykkel, så kommer nok ikke til å sykle før minst om et år (liker ikke tanken på å sykle med gravidmage). Men jeg har i alle fall sykla uten hjelm de siste årene...ville ikke kalt det et argument mot hjelm, men grunnen min er i alle fall at jeg ikke har funnet en hjelm som ikke irriterer.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. juni 2007 #18 Skrevet 10. juni 2007 Brukte hjelm da jeg var mindre. Så kom jeg i den alderen der "hvorfor bruke hjelm"? Men, nå sykler jeg ikke mer. Da går jeg heller en tur! Er ikke noe sykkelmenneske. Kommer nok ikke til å sykle noe særlig fremover heller har jeg på følelsen av. Men, kanskje det blir annerledes når Daniel blir større.. Får se! Da skal jeg og Daniel ha hjelm iallefall!
roxanne Skrevet 10. juni 2007 #19 Skrevet 10. juni 2007 Jeg bruker når det er en sjanse for at ungene mine skal se meg... Også når jeg sykler lengre enn ca 2 km. Herregud for en dobbeltmoralist jeg er! Nei - jeg får begynne å bruke hjelm hele tiden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå