Gå til innhold

Fugle-lopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var inne på en hytte på torsdag ett par timer. Skifta bleie på henne mens vi var der og så da at hun hadde en hvit prikk med rød ring..

Etterhvert som vi kommer hjem fikk hun flere prikker. Og mer rødt.

I natt skrek hun panisk og når jeg tok henne opp klamra hun seg til meg som det gjalt livet. Ut på badet og skulle se på henne, hele venstre lår var en stor rød flate med enkelte stikk i midten. Det samme var det på magen. Trodde en stund at hun hadde fått allergisk reaksjon men vi smørte henne på sikkert 60 stikk, med eurax, og holdt henne litt og så la vi henne i reisesenga på vårt rom. Tok ingenting med i fra hennes rom.. Stakkars liten. Litt etter ble hun plutselig våt, gjennom body og utenom bleia.. såg i samme slengen på utslettene. Noen nye var komt til men de største var godt tilbake heldigvis.

I morges hadde hun 3-4 stikk og i formiddag ingen. Nå har jeg gjort som lommelegen sier, støvsugd hele rommet, hatt ute alt løst på terassen.. lufta alle sengesettene som låg der og sukk for ett arbeid..

Noen andre med loppeerfaring?

Min mann skal ut å spraye i en "død" ventil der det har vært fugl i vår men ventilen går bare rett inn i veggen og ikke i noe rom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det en ikke skal gjøre er å lufte sengetøy ute på terrassen... Har visst kommet advarsel om dette at man ikke må gjøre det i mai og juni pga fare for fuglelus. Har samme problem. Jeg vasket alt av sengetøy og seng, og nå er han kvitt problemet. Lykke til.

Skrevet

Det er nok ikke det beste å lufte sengetøyet nei, siden lusa kommer utenifra. Vi har problemer med fuglelopper selv. Har mye skog rundt huset og i tillegg fuglereir på taket. Her i huset er det jeg som får den største støyten, antakelig fordi jeg reagerer kraftig på bittene. Heldigvis vil loppene bli borte etter 1-2 uker, men det er ikke gøy mens det står på.

Jeg støvsuger senga OFTE, skifter sengetøy, snur madrassen osv. Fant faktisk en loppe en gang, og det var ingen tvil om at det var nettopp det. Æsj:-((( Heldigvis ble loppene borte her før det ble så varmt så jeg kunne sove med tynne klær på (full mundur: sokker, trøye, pysjbukse). Da fikk jeg mindre bitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...